جعفری: ایمیدرو محدودیتی در انجام فعالیت های اکتشافی ندارد / نگاه ویژه ایمیدرو به فعال سازی معادن کوچک و توسعه زیرساخت ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان به دنبال شناسایی پتانسیل معدنی شهرستان بوکان است، گفت: ایمیدرو محدودیتی در انجام فعالیت های اکتشافی ندارد.

جعفری: ایمیدرو محدودیتی در انجام فعالیت های اکتشافی ندارد / نگاه ویژه ایمیدرو به فعال سازی معادن کوچک و توسعه زیرساخت ها
1400/04/16 | 15:54:13

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری که برای بررسی پتانسیل های معدنی شهرستان بوکان عازم این شهرستان شده، عصر امروز در جلسه با مقامات استان آذربایجان غربی و سرمایه گذاران، تصریح کرد: ایمیدرو با توجه به بازوهای اجرایی که در اختیار دارد، آماده ایفای نقش "توسعه ای" در کشور است.
وی تاکید کرد: ایمیدرو طبق قانون، وظیفه تسهیل گری، آماده سازی شرایط برای فعالیت بخش خصوصی و توسعه زیرساخت ها دارد. رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: توسعه زیرساخت ها در بخش جاده، برق و آب از فعالیت های ویژه ای است که ایمیدرو در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرار داده است. وی ادامه داد: اخیرا این سازمان راهبری تامین آب از سواحل جنوبی با استفاده از توان شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی را برعهده گرفته و اجرایی کرده است.

صندوق بیمه معدنی و طرح احیا معادن کوچک
جعفری وجود صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی را نهادی برای پشتیبانی از توسعه معادن خصوصی ذکر کرد و اظهار داشت: تامین تجهیزات، ماشین آلات و واردات آن ها، مورد حمایت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه گفت: این سازمان همچنین طی سه سال گذشته با اجرای "طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک" اقدام به پشتیبانی و حمایت از افزایش تولید معادن و ایجاد اشتغال برای بخش خصوصی کرده است.
وی در عین حال خواهان اتفاق نظر مقامات استان برای برطرف کردن امور مربوط به محیط زیست شد و افزود: با توجه به وجود قانون معادن وظرفیت های آن، شرایط برای توسعه فعالیت های معدنی در شهرستان بوکان فراهم است.
جعفری گفت: با توجه به اینکه بوکان دارای پتانسیل هایی برای تولید خاک های نسوز است، می توان با همراهی ایمیدرو، نهادهای استان آذربایجان غربی و انجمن صنعت نسوز کشور، طی هفته های آتی، طرحی را برای توسعه این صنعت در شهرستان، تهیه کرد.
وی درباره ذخایر سنگ آهن هماتیت در این منطقه گفت: زنجیره فولاد در کشور طی سال های اخیر توسعه یافته و بخش قابل توجهی نیز بومی سازی شده و در حال حاضر دانش فرآوری سنگ آهن هماتیت نیز در کشور وجود دارد.



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید