۲۵۹ سرمایه‌گذار در نخستین مزایده عمومی معادن خراسان رضوی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۵۹ سرمایه‌گذار در نخستین مزایده عمومی امسال برای واگذاری معادن غیرفعال در این استان شرکت کردند که در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

۲۵۹ سرمایه‌گذار در نخستین مزایده عمومی معادن خراسان رضوی
1400/04/08 | 15:58:38

محمد توکلی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار افزود: ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال در اردیبهشت ماه گذشته با تصمیم دولت مبنی بر فعال کردن معادن غیرفعال در سطح کشور آزادسازی و مشمول مزایده عمومی شده است.  

 

وی ادامه داد: سهم خراسان رضوی از این میزان ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی، ۱۶۰ گواهینامه کشف معدن، ۲۸۴ پروانه اکتشاف معدنی و ۴۰۰ محدوده اکتشاف معدنی بوده است.  

 

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مجوز پیشین دارندگان پروانه‌های بهره‌برداری معدن در چهارچوب آزادسازی اخیر سلب صلاحیت شده است. و گواهینامه‌های کشف معدن، سلب اولویت و مدارک دارندگان آنها ابطال می‌شود تا همه معادن آزاد شده در قالب مزایده عمومی آماده جذب سرمایه‌گذار جدید شود.  

 

توکلی افزود: نخستین مزایده امسال در همین چهارچوب برای ۳۵۸ محدوده معدنی غیرفعال آزادسازی شده، که عمده آن فلزی بود، برگزار شد.

 

وی گفت: نتایج این مزایده که حضور و استقبال سرمایه‌گذاران در آن پرتعداد و چشمگیر بود، تا یک ماه دیگر مشخص و اعلام خواهد شد.  

 

۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که عمده مواد شناخته شده در کشور را شامل می‌شود. مواد فلزی شامل سنگ آهن، منگنز، طلا، کرومیت و مس و مواد غیرفلزی شامل خاک صنعتی، سلیس، کائولن، زغال سنگ، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزیینی عمده معادن خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

 

معادن خراسان رضوی ۲.۹ درصد از کل گستره استان را تشکیل می دهند که شاخص ترین معادن استان، سنگ آهن خواف است که جزو ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن دنیا و بزرگترین معدن سنگ آهن ایران است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید