طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی

رییس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در این استان اجرایی می‌شود.

طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی
1400/04/06 | 09:12:24

محمد حسین فغفوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح به منظور رتبه بندی معادن و صنایع معدنی استان با توجه به شاخص های توسعه پایدار عملیاتی می شود. 

 

وی تصریح کرد: در این راستا در گام اول آموزش های لازم به معدنکاران ارائه می شود، سپس پایش های لازم صورت گرفته و اصلاحات در چارچوب شاخص های تعریف شده انجام می پذیرد.

 

این مقام مسئول عنوان کرد : در آخرین گام این طرح با بهبود شاخص های زیست محیطی، ایمنی و سرمایه گذاری، استانداردسازی و رتبه بندی معادن با استانداردهای جهانی صورت می گیرد.

 

رییس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به برگزاری سمیناری در این خصوص در استان افزود:  این همایش با هدف آشنایی و اجرای طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت های معدنی با حضور بهره برداران معادن و مدیران صنایع معدنی برگزار شد.

 

وی ادامه داد: این طرح در استان با تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی معدن ایران، ایمیدرو، اداره محیط زیست و شرکت شهرکهای صنعتی پیگیری و عملیاتی می شود.

 

فغفوری خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در استان شاهد جذب سرمایه گذاران بزرگ در بخش معدن بوده و با ارتقای تکنولوژی مورد استفاده در معادن و صنایع معدنی بتوانیم بیش از پیش از پتانسیل‌های معدنی استان استفاده کنیم.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید