بخشی از درآمد معادن به آبادانی روستاها اختصاص یابد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن باید حق مردم را بدهند و بخشی از درآمد آنها به آبادانی روستاها اختصاص یابد.

بخشی از درآمد معادن به آبادانی روستاها اختصاص یابد
1400/03/25 | 10:06:06

لطف الله سیاهکالی مرادی روز سه شنبه در بازدید از روستای خرکان سفلی در کوهین، افزود: مردم این روستا مشکل بزرگی به نام معدن دارند که زمین های کشاورزی آنها را از بین برده و جاده را تخریب کرده است.

 

وی با بیان اینکه معادن باید حق مردم را بدهند، اضافه کرد:در این رابطه با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نشست هایی برگزار کرده ایم که بخشی از درآمد معادن به آبادانی روستاها اختصاص یابد.

 

سیاهکالی گفت: معادن ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه استان و اشتغالزایی و رونق اقتصادی دارند اما نباید بهره برداری از آنها موجب تضییع حقوق روستاییان و تخریب جاده ها و مسیرهای روستایی شود.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که معادن برای روستائیان ایجاد کرده اند، افزود: ما در این زمینه مشکل فقدان یک قانون جامع را داریم که در مجلس و در کمیسیون صنایع دنبال می شود.

 

سیاهکالی گفت: ما از مسوولان دستگاه های مرتبط پیگیر هستیم تا حقوق مردم پایمال نشود و بخشی از درآمدهای معادن صرف مشکلات مردم روستا شود.

 

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با حضور در مسجد روستای حسین آباد کوهین، در خصوص حق آبه روستا از سد مرتضی آباد، اظهار داشت: موضوع حق آبه باید مورد بررسی قرار گیرد و اگر این مطالبه به حق باشد پیگیری می شود تا همانطور که خواسته مردم حسین آباد است، این حق آبه در مسیر رودخانه هدایت شود و تأثیرش را در حجم آب قنات ها بگذارد.

 

سیاهکلی بعد از گزارش مشکلات در تماس تلفنی با مخابرات قزوین مشکل اینترنت و انتقال فیبر نوری به این روستا را پیگیری کرد و مخابرات قزوین قول حل این مساله را به نماینده قزوین در مجلس داد.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در ادامه به سایر روستاهای کوهین سر زد و حل مشکلات اهالی را با تماس تلفنی از مسوولان دستگاه های مرتبط پیگیری کرد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید