آینده درخشانی برای معدن طلای تفتان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معدن طلای تفتان امسال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که آینده درخشانی برای این شهرستان رقم خواهد خورد.

آینده درخشانی برای معدن طلای تفتان
1400/03/24 | 11:22:59

احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان تفتان اظهارداشت: در سیستان و بلوچستان مزیت‌های بی‌شمار پنهان و البته محرومیت‌های آشکار وجود دارد و از نگاه من بزرگترین مزیت این استان نیروی انسانی و مردمان خوب آن است که در طول تاریخ نقش‌آفرین بودند و اکنون نیز موثر در توسعه هستند. 

 

استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به برگزاری جشنواره زردآلود در تفتان و با بیان اینکه کشاورزی موجب عزت است و تولیدات کشاورزی عزت‌آفرین و اثرگذار است و قطعاً دسترنج کشاورزان امنیت غذایی و سلامت جامعه را تضمین می‌کند بیان کرد: این جشنواره می‌تواند شرایطی مهیا کند که انتقال تجربیات و دانش ایجاد و ترویج فرهنگ صورت گیرد و اثرگذاری برای شناخت جامعه از یک منطقه و محصولات آن فراهم شود.

موهبتی با بیان اینکه خرداد ماه حماسه حضور حداکثری مردم در انتخابات است خاطرنشان کرد: حضور مردم در نیمه خرداد سال۴۲، حضور بی نظیر مردم در بدرقه(خاکسپاری) امام راحل در ۱۴خرداد ۶۸ و چه در انتخابات‌های مختلف در این ایام و در دوران انقلاب و چه در جنگ تحمیلی که فتح‌الفتوح جنگ در آزادسازی خرمشهر شکل گرفت نقش‌آفرین همه این صحنه‌ها مردم هستند و هر کس که نقش مردم را کمرنگ کند به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران خیانت کرده است.

 

وی با بیان اینکه از همه مردم استان که فضایی را فراهم کرده‌اند تا این منطقه تبدیل به یک کارگاه و فضای تولید شود تشکر می کنم خاطر نشان کرد: شهرستان تفتان فقط در بودجه ای که در کمیته برنامه‌ریزی اول امسال تخصیص داده شده، نسبت به سال گذشته که ۲۲ میلیارد تومان بوده به حدود ۷۴ میلیارد تومان افزایش یافته که این به غیر از اعتبارات بزرگراهی است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اقداماتی که در حوزه راه‌آهن در حوزه تفتان هزینه شده و خیلی از پروژه‌های دیگر مثل گازرسانی و بسیاری از کارهای دیگر گفت: کسانی که می‌گفتند تبدیل بخش نوک‌آباد به شهرستان اثر ندارد اثرش همین موارد است.

 

وی با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که در دولت در حوزه زیرساخت انجام می‌شود کافی نیست و باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در برخی نقاط دارای سقف است اما سرمایه‌گذاری در حوزه شهرستان تفتان سقف ندارد.

 

موهبتی بیان کرد: ناحیه صنعتی که در شهرستان تفتان اخیرا تصویب شده آینده بسیار خوبی برای فرآوری محصولات تولیدی در حوزه معدن و کشاورزی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین صنایع فعال دنیا صنعت گردشگری بوده و با بیان اینکه بی بدیل ترین نوع سرمایه‌گذاری در این حوزه استان در تفتان است گفت: حوزه گردشگری پیشران بخش‌های دیگری مانند صنایع دستی، درآمد در حوزه خدمات و اثرگذاری در این زمینه‌هاست.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای اتفاقات بزرگ نیاز است انسان‌هایی نقش‌آفرینی کنند که فهم و درک لازم را از این ثروت لایزال داشته باشند اظهار داشت: این افراد می‌توانند تحرک ایجاد کرده و بهره‌وری لازم را به حداکثر برسانند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید