ساخت خط فرآوری تولید منیزیت در البرز برای اولین بار در ایران

برای نخستین بار در کشور خطوط فرآوری منیزیت با صرفه جویی ۱۰ میلیون یورویی توسط یک شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت استان البرز طراحی و ساخته شد.

ساخت خط فرآوری تولید منیزیت در البرز برای اولین بار در ایران
1400/03/10 | 10:12:18

مدیر عامل شرک دانش بنیان کیمیا ماشین البرز طراح و سازنده خطوط فرآوری منیزیت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار عنوان کرد: با توجه به اینکه منیزیت پرعیار برای استفاده در فرآورده های نسوز در معادن ما کمیاب و نایاب شده به این منظور این اقدام که در واقع احیای غیر مستقیم معادن منیزیت کشور است توسط این شرکت انجام می شود.

 

افشین مسگر با بیان اینکه تولید این دستگاه ها صدها میلیون دلار ارزش افزوده و صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد افزود: با طراحی و ساخت این دستگاه این امکان وجود دارد که به روش سیار و با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا با هفت تریلی سیار شامل خطوط سنگ شکنی اولیه و ثانویه و خطوط جداسازی و فرآوری منیزیت به روش سپراتورهای مغناطیسی و تجهیزات متعلق به آن و یک دستگاه تریلی مجزا جهت تابلوهای برق و کنترل و ۲ تریلی برای تجهیزات انتقال و انباشت مواد اقدام به فرآوری منیزیت معادن و انتقال آن کرد.

 

وی اضافه کرد: تاکنون تنها هفت درصد از معادن کشور کشف شده که از این میزان حدود سه تا چهار درصد از آنها در حال بهره برداری هستند، این در حالی است که معادن کشف شده کم عیار و برای استفاده از صنایع نسوز کشور بایستی منیزیت موجود در آنها پر عیار که این اقدام امروز به همت جوانان و متخصصان ایرانی محقق و در حال اجرایی شدن است.

 

مسگر با اشاره به اینکه صرفه جویی ارزی این خط در حدود ۱۰ میلیون یورو است اظهار داشت: این خط با رقمی حدود یک میلیون یورو طراحی و نصب می گردد.

 

وی با بیان اینکه این تکنولوژی به راحتی از معدنی به معدن دیگر با هدف پرعیار سازی منیزیت موجود در آنها قابل انتقال است خاطر نشان کرد:  این خطوط قابلیت  100تن در ساعت خوراک ورودی را دارا می باشند.

 

مدیر عامل شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت نیز در این رابطه به ایرنا گفت: این شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی ماهدشت، با قریب یک دهه فعالیت در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات تولید فرآوری مشغول به فعالیت است که در سال های اخیر با فعالیت هایی از جمله طراحی و تولید ماشین آلات فرآوری منیزیت حرف های خوبی در عرصه صنعت در کشور دارد.

 

میثم نیک نژادی افزود: امروز این شرکت با توان متخصصان داخلی و بهره گیری از تخصص جوانان این مرز و بوم برای نخستین بار در کشور هفت دستگاه خط تولید را کرده است.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها نامگذاری شده بتوانیم اقدامات موثری برای حمایت از تولید داخلی انجام دهیم.

 

شهرک صنعتی غیر دولتی ماهدشت در استان البرز به عنوان قطب تولید آرد کشور در سال ۹۷ مجوز پروانه بهره برداری آن صادر شده است.

 

این شهرک نزدیک ترین شهرک صنعتی به فرودگاه بین المللی پیام و تنها شهرک همجوار با سه استان تهران، مرکزی و قزوین  است که در جنوب کرج واقع شده است.

 

استان البرز دارای ۱۳ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی است و در مجموع سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و سایر مناطق استان با اشتغالزایی حدود ۱۲۰ هزار نفر فعال هستند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید