افزایش تولید 32 محصول صنعتی و معدنی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آمار تولید فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد میزان تولید ۳۲ محصول اصلی و منتخب بخش صنعت و معدن نسبت به مدت مشابه پارسال روند مثبت و افزایشی داشته است.

افزایش تولید 32 محصول صنعتی و معدنی
1400/03/08 | 14:09:59

به گزارش روز شنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» درباره روند تولید و صادرات در کشور با استناد به آمار مربوط به فروردین‌ماه سال گذشته، افزود: فروردین سال ۹۹ به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، وضعیت تولید، صادرات و غیره روند کاهشی داشت که این روند متوقف شد.

 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با تاکید بر رشد تولید در بخش صنعت، خاطرنشان‌کرد: در کالاهای منتخب صنعتی از ۲۴ محصول، به غیر از الیاف اکریلیک، در ۲۳ محصول شامل انواع محصولات لوازم‌خانگی(ماشین لباسشویی، یخچال، کولر و غیره) انواع خودرو سواری و سنگین، کاغذ، چرم، روغن‌موتور، فیبر و نئوپان رشد تولید را شاهد بودیم.

 

زرندی درباره روند تولید در بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت : در ۱۰ کالای اصلی و منتخب معدنی و صنایع معدنی نیز به غیر از آلومینا در ۹ محصول از جمله فولاد، مس، آلومینیوم، سیمان، کاشی و سرامیک رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسید.

 

وی ادامه‌داد: صادرات محصولات غیرنفتی نیز با سه میلیارد دلار در فروردین‌ماه و واردات به میزان ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، روند افزایشی را تجربه کرد.

 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با بیان اینکه در ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار جواز تاسیس، ۳۴۷ پروانه بهره‌برداری، ۷۰ پروانه اکتشاف، ۳۰۶ پروانه بهره‌برداری معدن و ۵۳ گواهی کشف صادر شده است بیان‌داشت: همه موارد اشاره شده نسبت به فروردین ۹۹ با رشد صدور مواجه بوده‌اند.

 

زرندی گفت: در این مدت ۴۰۷ کارت بازرگانی، بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ پروانه صنفی و ۲ هزار نماد اعتماد الکترونیکی صادر شد که در این بخش هم شاهد رشد صدور مجوز نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

 

سال گذشته تعداد ۳۶۲ شرکت و واحد تولیدی از بین یک‌هزار و ۱۱۰ واحد اصلی بخش صنعت و معدن موفق شدند رشد ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی در تولید محصولات خود در مقایسه با سال ۹۸ را به ثبت برسانند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید