ماکو مهمترین منطقه تجاری، ترانزیتی،‌ صنعتی و معدنی کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو با دارابودن مرز بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور نقش مهمی در توسعه تجارت بین المللی دارد، گفت: این منطقه مهمترین منطقه تجاری، ترانزیتی،‌ صنعتی و معدنی کشور است.

ماکو مهمترین منطقه تجاری، ترانزیتی،‌ صنعتی و معدنی کشور است.
1400/03/08 | 13:12:42

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: ‌فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو در حوزه‌های مختلف فراهم شده که درصورت تبیین به بخش خصوصی می تواند مقصد سرمایه گذاری مطمئن باشد.

 

وی ادامه داد: کمتر منطقه ای در کشور همچون منطقه آزاد ماکو با این حجم از ذخایر معدنی موجود است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته تغییراتی در ریل صادرات و واردات کشور صورت گرفته و محدودیت های صادراتی رفع شده است، اضافه کرد: هیچگونه محدودیتی در صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی و معدنی در کشور نداریم.

 

رزم حسینی همچنین با اشاره به اینکه سال‌های گذشته شرایط سختی برای بخش‌های صنعتی و معدنی ایران بود، گفت: دولت برای تسهیل و مانع زدایی فعالین حوزه صنعت و تجارت اقدامات خوبی انجام داده است، که امیدواریم با تعامل و همکاری بیشتر تجار و صنعتگران شاهد مشکلات کمتری برای فعالین اقتصادی کشور در این حوزه باشیم.

 

مشکلات پیله وران منطقه آزاد ماکو رفع شود

 

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:‌ پیله‌وران و تجار نقش مهمی در حرکت چرخ اقتصادی کشور و کارخانه‌های تولیدی دارند از این رو مسوولان باید حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشند و مشکلات این قشر بخصوص در منطقه آزاد ماکو رفع شود.

 

محمد علی‌پور امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران را بسیار مغتنم شمرد و افزود:‌ بر این اساس ضروری است تا با همکاری تمام دستگاه‌های مسوول شورای ساماندهی، ‌ضمن حل مشکلات مرتبط با این حوزه، از فرصت‌های تجاری پیش رو در مرزهای کشور استفاده بهینه شود.

 

وی همچنین عدم امکان ورود دستگاه ها و ماشین آلات سنگین صنعتی و معدنی مستعمل به منطقه آزاد را از دیگر مشکلات مربوط به فعالان صنعتی و معدنی منطقه برشمرد و خواستار رفع مشکل شد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در دومین روز سفر خود در بدو ورود به منطقه آزاد ماکو از بزرگترین گمرک زمینی کشور در این منطقه بازدید کرد.

 

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور بوده و شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت را شامل می شود؛ این منطقه آزاد به شانگهای ایران مشهور است و سالانه هزاران میلیارد دلار تجارت مرزی در این منطقه صورت می گیرد.

 

بازرگان، که مهمترین مرز زمینی کشور است در این منطقه فعال بوده و علاوه بر آن، مرز صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان در این منطقه فعالیت دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید