افزایش حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: وصول حقوق دولتی معادن این استان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل، ۷۲ درصد رشد داشته است.

افزایش حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد
1400/03/08 | 11:32:13

«دارا فرامرزی» در گفت و گو با خبرنگار، افزود: این افزایش ناشی از ساماندهی برداشت های مواد معدنی، وصول مطالبات معوق و فعالیت های استخراجی معدنکاران و صنایع معدنی در سطح استان می باشد.

وی اظهارکرد: سال ۱۳۹۹ ، بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۹ فقره پروانه بهره برداری معتبر معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۵ معدن فعال و مابقی غیرفعال  و یا در حال تجهیز هستند.

فرامرزی تصریح کرد: ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن بیش از پنج میلیون تن است که با استخراج واقعی بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ذخیره قطعی شناسایی شده معادن دارای پروانه بهره برداری استان، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معادن موجود استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سرمایه گذاری بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۹ نفر هستند.

فرامرزی بیان کرد: مهمترین مواد معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل مواد اولیه سیمان، آجر، گچ، سلستین، بوکسیت، مصالح ساختمانی، گوگرد و... هستند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید