۴۰۴ واحد فعال صنعتی فلزی و غیرفلزی در بروجرد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۴۰۴ واحد صنعتی فلزی، غیر فلزی و معدنی در این شهرستان وجود دارد که معادل ۲۸ درصد صنایع استان است.

۴۰۴ واحد فعال صنعتی فلزی و غیرفلزی در بروجرد
1400/03/08 | 10:44:16

حمید آزادبخت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: از این تعداد واحد صنعتی بزرگ و کوچک ۳۵۴ واحد آن با اشتغال هشت هزارو ۳۳ نفر فعال و تعداد ۴۸ مورد آن غیر فعال است.

 

وی اظهار داشت: ۵۱ واحد تولیدی این شهرستان با ظرفیت ۵۰ تا ۷۵ درصد درحال کار بوده که باید به مرور و تحقیق و دستیابی و شناخت آسیب ها تولید نسخه هر واحد را برای تکمیل ظرفیت تهیه شود.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: در راستای تحقق شعار جهش تولید پارسال جواز تاسیس ۶۴ واحد تولیدی و صنعتی برای حمایت از سرمایه گذاران و رونق تولید با حجم سرمایه گذاری ۸۴۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان صادر شده است.

 

آزادبخت اضافه کرد: با راه اندازی این واحدها زمینه اشتغال ۲۲۶ نفر فراهم شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در راستای رونق و جهش تولید نیز سال گذشته ۹۷ میلیارد و ۲۷میلیون تومان در این شهرستان سرمایه گذاری و به چرخه تولید برگشت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای ۲۲ معدن تالک، سیلیس، فلدسپات، شن و ماسه، لاشه و سنگ گرانیت است که از این تعداد ۱۹ معدن فعال می باشد.                         

 

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۴۳ واحد صنایع معدنی شهرستان۱۱۴ واحد فعال است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به وجود پتانسیل های خوب معدنی شهرستان بروجرد صدور جواز تاسیس معادن جدید ۳۵ مورد بوده که متاسفانه روند کاهش داشته است.

آزادبخت ادامه داد: کل مساحت استان لرستان ۲۸ هزار کیلومتر مربع است که مطالعات و نمونه برداری های زمین شناسی جدید برای مشخص شدن پتانسیل های موجود در سطح استان از طریق معاونت وزارت صمت انجام شده است.

وی یادآور شد: در اقدامات انجام شده ۵۳ محدوده امید بخش با مساحت حدود هفت هزار کیلومتر مربع در سطح استان شناسایی شده که یکهزار کیلومتر مربع آن در قالب ۶ محدوده امید بخش در شهرستان بروجرد قرار دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید