شروع به کار ذوب آهن غرب کشور پس از 26 سال

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه ذوب آهن غرب کشور به بخش خصوصی جدیدی واگذار شده است، گفت: این طرح صنعتی بزرگ تا پایان شهریورماه پس از ۲۶ سال انتظار با تولید فرو منگنز به چرخه تولید باز می گردد.

شروع به کار ذوب آهن غرب کشور پس از 26 سال
1400/03/05 | 09:03:57

«سعید کتابی» عصر سه شنبه در بازدید از طرح ذوب آهن اسدآباد واقع در منطقه چهاردولی این شهرستان، اظهار کرد: این طرح در سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و راه اندازی شد که بعد از  گذشت سه ماه به علت نداشتن صرفه اقتصادی شمش چدن برای تغییر خط تولید به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد. 

 

وی با بیان اینکه با پیگیری های لازم استاندار همدان و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر این طرح به سرمایه گذاری بخش خصوصی جدیدی به نام شرکت «برسم لعل اسدآباد» واگذار شده است، تصریح کرد: طبق قول مساعد سرمایه گذار بخش خصوصی طرح ذوب آهن غرب کشور تا پایان شهریور ماه افتتاح می شود و به چرخه تولید باز می گردد. 

 

فرماندار اسدآباد تعداد اشتغال مستقیم این طرح را  ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم را ۷۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: در سال اول طرح ذوب آهن شهرستان اقدام به تولید ۱۰۰ هزار تن محصول فرومنگنز خواهد داشت که در سال  آینده میزان تولید سالیانه طرح به ۲۵۰ هزار تن افزایش می یابد.

 

به گفته استاندار همدان احیای ۱۲۰ واحد تعطیل در عرصه صنعت، کشاورزی، معدن و گردشگری به چرخه تولید از افتخارات استان در سال گذشته است که همین روند امسال دنبال می شود.

 

«سید سعیدشاهرخی» اظهار داشت: روند احیای واحدهای راکد با مشارکت بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی به خوبی اجرا شده است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید