افزایش سرمایه گذاری در معادن استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه گذاری در معادن استان در سال گذشته ۸۲ درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش سرمایه گذاری در معادن استان سمنان
1400/03/03 | 13:31:12

علی تشنه دل روز دوشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی معادن واقع در جنوب شهر سمنان اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۲۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن استان انجام گرفت که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ ، ۸۲ درصد افزایش داشته است.

 

وی تصریح کرد: طی این مدت ۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن استان با این میزان سرمایه‌گذاری صادر شده است، که از نظر تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ ، ۱۴ درصد رشد را شاهد هستیم.

 

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اشتغالزایی بالای این معادن اظهار داشت: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری ، زمینه اشتغال ۲۲۷ نفر در بخش معادن استان در سال ۹۹ فراهم شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ ، ۳۹ درصد افزایش داشته است.

 

علی تشنه دل با بیان اینکه در سال گذشته ،  ۱۱۱ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است افزود: از این تعداد مجوز ، ۳۲ فقره پروانه بهره برداری ، ۴۰ فقره پروانه اکتشاف و ۳۹ فقره گواهی کشف با هزینه عملیات اکتشاف بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال می باشد.

 

دبیر شورای معادن استان سمنان خاطر نشان کرد: در استان سمنان با استخراج سالانه بیش از ۲۱ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس ، آهک ، گچ ، سولفات سدیم ، نمک ، منگنز ، آهن ، مس و غیرهمی باشد که۶۳۲ معدن در استان دارای پروانه بهره برداری می باشند که بیش از ۶۰۰ میلیون تن ذخیر قطعی این معادن می باشد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید