درخواست رییس سازمان صمت آذربایجان غربی: معدن داران فعال استان در راستای توسعه گام بردارند

رییس سازمان صمت آذربایجان‌غربی گفت: معدن داران فعال سطح استان باید در راستای توسعه و رفع محرومیت منطقه‌ای گام بردارند و بیش از پیش سهم خود را در این حوزه ادا کنند.

درخواست رییس سازمان صمت آذربایجان غربی: معدن داران فعال استان در راستای توسعه گام بردارند
1400/03/02 | 16:33:18

غلامرضا بابایی روز یکشنبه در آیین قدرانی از معدن کاران جنوب آذربایجان غربی به مناسبت روز معدن افزود: فعالان حوزه معادن باید در توسعه منطقه ای سهم داشته و جوامع محلی نیز اثربخشی وجود معادن فعال را در مناطق خود احساس کنند.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی حاکم بر فضای جامعه باعث شده بهره برداری از معادن تا محصول نهایی در سطح شهرستان انجام شود تا ضمن حداکثر شدن ارزش افزوده محصول زمینه اشتغال برای بیکاران منطقه فراهم و نیروی مازاد بخش کشاورزی منطقه نیز جذب شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی معدن داران گفت: شاخص‌های توسعه‌ای و رفع محرومیت باید در کنار حفظ محیط زیست بوده و قوانین حاکم بر نحوه فعالیت معادن نیز به طور کامل اجرا شود.

وی همچنین از ایجاد شهرک های سنگ در سطح شهرستان ها نیز استقبال کرد و گفت: سرمایه گذارانی که خواهان راه اندازی شهرک سنگ در شهرهایی که پتانسیل استخراج و فرآوری بالایی دارند، مورد حمایت کامل این سازمان بوده و تسهیلات ویژه همراه با خدمات رفاهی به آنان تعلق خواهد گرفت.

فرماندار مهاباد هم در این مراسم ضمن گرامیداشت روز معدن گفت: از مجموع ۷۶ معدن ثبت شده در مهاباد حدود ۳۶ معدن هم اکنون فعال بوده و مابقی به دلایل مختلف راکد است.
عارف خدرلو اضافه کرد: علت غیرفعال بودن معادن ثبت شده شهرستان باید در اسرع وقت پیگیری و نسبت به رفع و فعال شدن دوباره آنها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه مهاباد جزء پتانسیل‌های مهم شمال غرب کشور در حوزه معادن است، اظهار داشت: با توجه به شعار انتخاب شده برای سال جاری رفع موانع استخراج معادن و راه اندازی آنها در دستور کار قرار دارد تا سرمایه گذاران از منطقه ما خارج نشوند.

وی اضافه کرد: دولت همواره در کنار سرمایه گذاران بود و با حمایت از بخش خصوصی به فکر افزایش تولید ملی و اشتغالزایی و توسعه است.
در پایان این مراسم از ۱۸ معدن دار فعال و موفق جنوب آذربایجان غربی به مناسبت روز معدن با اهدای لوح قدردانی شد.

آذربایجان‌غربی دارای ۴۹۴ معدن ثبت شده است که از این تعداد هم اکنون ۲۳۵ واحد فعال هستند.

بیش از ۲۱ هزار نفر در سطح این استان در از محل معدن و واحدهای فرآوری مشغول به فعالیت هستند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید