آزاد سازی محدوده های اکتشافی

استاندار فارس، با اشاره به آزادسازی دو هزار محدوده اکتشاف معدن در این استان در سال گذشته گفت: این موضوع فرصتی مناسب برای علاقه مندان فعالیت در حوزه‌های مرتبط با معدن است و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بکوشد افراد وارد زمینه فعالیت‌های معدنی شوند.

آزاد سازی محدوده های اکتشافی
1400/03/02 | 12:30:17

عنایت‌الله رحیمی در جلسه شورای معدن استان فارس در شیراز افزود: تسهیل و تسریع در روند صنعتی شدن و بهره‌برداری بیشتر از معادن موجود باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

او ادامه داد: نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان باید با کار عملیاتی و در نظر گرفتن تقسیم‌بندی خرد شهرستانی ارائه شود تا با نگاه به درون و بیرون بتوانیم در زمینه بهره‌بردای از معادن و تاسیس صنایع معدنی یک گام به جلو برداریم. وی، در خصوص پیشرفت تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان گفت: این نقشه راه نیازمند گفت‌وگوهای علمی در مجامع علمی و کاربردی است تا به شکل مطلوبی تکمیل و ارائه شود.

 

استاندار فارس، مطالعه، اکتشاف و ظرفیت یابی در زمینه معادن را از فعالیت‌های پایه‌ای دانست که زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی را فراهم می‌کند. رحیمی افزود: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تفاهمنامه‌ای با شرکت ایمیدرو در زمینه اکتشافات معدنی را پیگیری کردیم و امیدواریم نتایج آن که برای دانشگاه‌ها و همچنین صنایع مرتبط با معادن مفید است به زودی محقق شود تا استان را به سمت تصمیمات بهتر سوق دهد. وی افزود: امسال نیز بازگرداندن معادن و صنایع معدنی راکد به چرخه بهره‌برداری و افزایش تولید و راندمان فعالیت‌های معدنی در دستو‌رکار قرار دارد.

 

استاندار فارس ادامه داد: تاسیس صنایع مرتبط با فعالیت‌های معدنی و استفاده از اکتشافات جدید بر‌اساس نیازهای کشور و تقاضای موثر، مورد توجه جدی مدیریت ارشد استان فارس در سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

 

وی، با اشار به پیشرفت حدود ۴۰ درصدی پروژه آهک هیدراته در داراب و توسعه سرمه فیروزآباد گفت: توسعه صنایع موجود معدنی نیز در دستورکار است که باید بکوشیم کارخانه‌های جدید ساخته شوند و واحدهای در دست اجرا سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

 

رحیمی، ضمن قدردانی از فعالیت‌های مشترک مطالعاتی و علمی واحد خاک نسوز آباده گفت: از همه ظرفیت‌ها و متخصصان در سراسر کشور برای توسعه معدنی استان استفاده می‌شود.

 

 

 

منبع:روزگار معدن



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید