احیا چندین واحد صنعتی و معدنی سیستان بلوچستان به چرخه تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان گفت: حدود ۱۹ واحد تولیدی در سال ۹۸ و حدود ۵۵ واحد صنعتی و معدنی پارسال در این استان مجددا احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

احیا چندین واحد صنعتی و معدنی سیستان بلوچستان به چرخه تولید
1400/02/29 | 09:47:19

داود شهرکیروز دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار با بیان اینکه در حوزه رفع موانع تولید تعداد مصوبات سیستان و بلوچستان برای واحدهای تولیدی از ۳۰۰ واحد به حدود ۹۰۰ واحد رسیده اظهارداشت: افزون‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر از محل‌های مختلف تسهیلات به بخش صنعت داده شده است.

 

وی با بیان اینکه پارسال سه هزار و ۴۰۰ کارت پیله‌وری مرزنشینان بابت صادرات بدهکار ارزی بودند تعلیق شده افزود: در تلاش ۶ ماهه پارسال مصوب شد از مرزهای شرقی مرزنشینان بدهکار ارزی برنج، چای و دانه‌های روغنی وارد و تعهدشان را مرتفع کنند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه تجارت سال ۹۸ حدود یک میلیارد دلار صادرات کالا از مرزهای استان بود که پارسال این صادارات کالا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با ۳۰ درصد افزایش اتفاق افتاده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ذخیره خوب مس در شمال سیستان و بلوچستان وجود دارد و تقریبا در ۱۰ درصد منطقه مستعد اکتشافی که در شهرستان نیمروز شده به ذخیره حدود ۳۰۰ میلیون تن این ماده معدنی رسیدیم.

 

شهرکی با بیان اینکه در حوزه منگز و کروم ذخایر شناسایی‌شده خوبی در شهرستان بزمان وجود دارد اظهارداشت: هم‌اینک ۲ واحد فرآوری منیزیت در نوک‌آباد، نصرت‌آباد و تفتان آماده افتتاح داریم که به موضوع اشتغال و جلوگیری از خام‌فروشی این مواد معدنی کمک زیادی خواهد کرد.

 

وی با اشاره به تعیین تکلیف معادن تعطیل و محدوده‌های راکد گفت:۱۶۰ محدوده راکد پارسال باطل و ۱۴۰ مورد از آن‌ها را در مزایده سال قبل به فراخوان گذاشتیم همچنین امسال ۲۰۰ محدوده ابطالی و بلاتکلیف خرداد به مزایده گذاشته خواهد شد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به اینکه مطالعات اکتشافی ژئوفیزیک هوایی در استان ریسک سرمایه‌گذاری را پایین آورده است بیان کرد: برای تقویت شهرداری‌های کوچک در شهرستان‌ها مصوب شد که مواد معدنی شن و ماسه در اختیارشان گذاشته شود تا از طریق آن تامین مصالح مبلمان شهری و  کسب درآمد خرد کنند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید