اشتغالزایی در معادن اصفهان در هشت سال اخیر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت : در هشت سال اخیر برای پنج هزار و ۷۲۶ نفر در بخش معادن این استان اشتغالزایی شده است.

اشتغالزایی در معادن اصفهان در هشت سال اخیر
1400/02/28 | 08:51:41

ایرج موفق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در این مدت برای  ۳۸۵ معدن استان پروانه بهره برداری جدید صادر شد  که پروانه ۲۶۱ معدن هم تمدید شده است.

 

وی ادامه داد: تعداد ۸۵۴ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ۶۴۶ معدن فعال است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهارداشت: ۹ هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه بهره برداری از معادن و کانسارهای معدنی اصفهان به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال یافته اند.

 

به گفته وی طی هشت سال گذشته ۳۳۲ فقره پروانه اکتشاف، ۲۳۱ فقره گواهی کشف و ۳۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان اصفهان صادر شد.

 

وی اضافه کرد: هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادرشده در بخش اکتشاف و گواهی کشف ۳۰۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال محاسبه‌ شد.

 

موفق گفت :میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان اصفهان بیش از ۲ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تن است و هم اکنون ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان از حیث تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم و از نظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور دارد.

 

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

 

این استان یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور به شمار می‌آید و ۸۲۸ معدن با اشتغال ۹ هزار نفر و سرمایه گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومان دارد.

 

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رتبه این منطقه در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن کشور اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید