تنوع مواد معدنی در استان یزد با رتبه نخست

رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: یزد سال هاست رتبه نخست در زمینه تنوع مواد معدنی را از آن خود کرده و این رتبه به رغم گستردگی اکتشافات در سایر استان ها، همچنان از آن استان یزد است.

تنوع مواد معدنی در استان یزد با رتبه نخست
1400/02/22 | 13:28:03

 محمدرضا علمدار یزدی در گفتگویی اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول در سطح کشور را دارد و این استان را می توان در این زمینه به کلکسیون مواد معدنی تشبیه کرد.

 

وی افزود: یزد با وجود وضعیت نامناسب آب و هوایی و زیستی، ذخائر معدنی عظیمی را در خود جای داده به نحوی که اکنون با وجود معادن سنگ آهن چغارت، چادرملو و … یکی از بزرگترین قطب های معدنی آهن کشور به شمار می رود.

 

علمداریزدی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۴۳ نوع ماده معدنی در سه گروه فلزی خاک های صنعتی، سنگ های تزئینی و نما و مصالح ساختمانی در ۶۴۱ معدن دارای پروانه بهره برداری استخراج می شود.

 

وی با بیان اینکه یزد از نظر استخراج و اشتغال نیز رتبه دوم کشور را دارد، عنوان کرد: ظرفیت استخراج از این معادن سالانه بیش از ۶۹ میلیون تن است و این معادن در سطح استان برای ۱۲ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت اسمی اشتغال ایجاد کرده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اشتغالزایی خوب معادن در استان یزد اظهار داشت: این معادن توانسته اند به سهم خود بخشی از مشکلات اجتماعی را حل کنند ضمن اینکه برخی معادن با انجام مسئولیت های اجتماعی خود، توانسته اند بخشی از نیازها و کمبودهای محل استقرار خود را برطرف کنند.

 

   



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید