بازسازی و تجهیز ۵۹ معدن در چهارمحال و بختیاری

به گفته رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، امسال تجهیز و بازسازی ۵۹ معدن در استان در راستای تحقق شعار سال 99 مبنی بر جهش تولید در حوزه معدن، هدفگذاری شده است.

بازسازی و تجهیز ۵۹ معدن در چهارمحال و بختیاری
1399/02/25 | 13:51:25

سجاد رستمی گفت: برای اجرای این برنامه به ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال آن تامین شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پنج میلیون تن ماده معدنی از معادن استان استخراج شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با فعال شدن تعدادی از معادن راکد و نوسازی و تجهیز این ۵۹ معدن بتوان رشد قابل توجهی در خصوص استخراج مواد معدنی در استان محقق شود.

رستمی، یکی از چالش‌های حوزه معدن استان را نبود واحدهای فراوری و قله‌بُر دانست و گفت: اگر بتوان زمینه ایجاد واحدهای قله‌بُر در کنار معادن شاخص استان را فراهم کرد، هم می‌توان تولیدات خود را افزایش داد و هم اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد:هم‌اینک به سبب نبود واحدهای قله‌بر به طور مثال از یک محموله سنگ مرمر که از استان خارج می‌شود ۵۰ درصد آن به ضایعات تبدیل می‌شود.

رستمی خاطر نشان کرد: سه طرح معدنی در استان شامل معدن گنبد نمکی در بازفت شهرستان کوهرنگ، معدن دولومیت در شهرستان اردل و بروجن و معادن مرمریت در شهرستان‌های بروجن، لردگان و اردل نیز آماده برداشت و واگذاری به بخش  خصوصی شده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۹۱ پروانه بهره‌برداری از معادن چهارمحال و بختیاری صادر شده است که از این تعداد ۹۱ معدن فعال است.

از این معادن فعال،هشت نوع ماده معدنی شامل آرژیلیت، بوکسیت، مواد اولیه سیمان، سنگ آهک، نمک، خاک نسوز، سیلیس و سنگ‌های تزیینی استخراج می‌شود.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید