سالانه بیش از ۲۵۰۰ تن مواد معدنی از معادن خوی استخراج می شود

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت خوی از صدور ۱۲۱ فقره جواز تأسیس برای اجرای طرح های صنعتی در این شهرستان طی سال گذشته خبرداد.

سالانه بیش از ۲۵۰۰ تن مواد معدنی از معادن خوی استخراج می شود
1400/02/13 | 11:23:19

امیر جعفری گفت: طی یک سال گذشته ۱۲۱ فقره جواز تأسیس برای اجرای طرح های صنعتی در این شهرستان با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۵۸۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۱۵۷ نفر صادر شد که نسبت به سال ۹۸ رشد ۴۰ درصدی را در این حوزه داشتیم.

وی افزود: در سال گذشته با تلاش و همت بخش خصوص ۱۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۳۲۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۳۰ نفر به بهره برداری رسیده، وارد مدار تولید شدند.

جعفری با بیان اینکه در حوزه معادن نیز ۵۶ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در حال فعالیت هستند، افزود: برای راه اندازی و فعالیت این معادن بیش از ۲۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده است که ۵۲۳ نفر بصورت مستقیم در این معادن مشغول بکار هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان عنوان کرد: از معادن شهرستان خوی سالانه بیش از ۲۵۲۳ تن انواع مواد معدنی استخراج می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴ معدن راکد در شهرستان به چرخه تولید و استخراج بازگردانی شد.

رئیس اداره صمت شهرستان خوی بااشاره به نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیر صنفی طی یک سال گذشته نیز تصریح کرد: دراین راستا ۲۱ هزار و ۴۷۱ مورد بازرسی انجام شد که ۱۱۰۴ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۸۱ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید