سلب صلاحیت مجوز سه معدن سنگ لاشه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز سه معدن سنگ لاشه در استان که با وجود اخطارها همچنان غیرفعال بودند، سلب صلاحیت شد.

سلب صلاحیت مجوز سه معدن سنگ لاشه
1400/01/22 | 10:45:59

سجاد رستمی از سلب صلاحیت مجوز سه معدن سنگ لاشه غیرفعال در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: علاوه بر تذکر ها و اخطار های صادر شده برای بهره برداران این معادن، اما این سه معدن همچنان غیرفعال بودند که با رأی اعضای شورای معادن استان، مجوز این معادن سلب صلاحیت شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: اعضای شورای معادن استان همچنین با درخواست رفع سلب صلاحیت ۱۴ معدن در استان مخالفت کردند و بر اساس نظر این اعضا قرار شد تا این معادن از طریق برگزاری مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شود.

 

وی همچنین از موافقت با واگذاری یک محدوده معدنی برای استخراج دولومیت در استانداد و اضافه کرد: تعداد برداشت ماده معدنی در این استان به ۹ معدن افزایش یافت.

 

رستمی خاطرنشان کرد: با ابقای پروانه بهره برداری اکتشاف سنگ تزئینی در لردگان و اکتشاف عناصر نادر خاکی در جنگل های بازفت کوهرنگ مخالفت و با کاهش محدوده سه معدن سنگ لاشه در سامان و سلح چین لردگان و صدور مجوز برداشت سنگ برای تولیدات صنایع دستی در هفشجان شهرکرد موافقت شد.

 

رئیس سازما صمت استان در پایان گفت: ۱۶۴ معدن با ذخایر ۷۹۶ میلیون تُن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که زمینه اشتغال ۹۲۴ نفر را به صورت مستقیم و حدود دو هزار نفر را به طور غیرمستقیم فراهم کرده است.
منبع: دنیای معدن



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید