عملیات اجرایی قطعه اول راه دسترسی به معادن گیلانغرب آغاز شد

عملیات اجرایی قطعه اول راه دسترسی به معادن شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه روز چهارشنبه در مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استانی و محلی آغاز شد.

عملیات اجرایی قطعه اول راه دسترسی به معادن گیلانغرب آغاز شد
1400/01/18 | 12:57:50

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به منویات مقامات معظم رهبری(مدظله العالی) و نام‌گذاری شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها، گفت: فاز اول این پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به طول ۱۰ کیلومتر آغاز شد که قرار است در قالب این پروژه جاده دسترسی به معادن گیلان‌غرب ایجاد، تسطیح و آسفالت شود.

 

«محسن دارابی» افزود: از آنجایی ‌که ۷۵ درصد از معادن قیر طبیعی (بیتومین) کشور در استان کرمانشاه و در شهرستان گیلانغرب وجود دارد، احداث چنین زیرساختی می‌تواند به حفظ اشتغال این معادن که بیش از ۳۰۰ نفر است، کمک نماید.

 

مهندس «دیودیده»، مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ مناطق معدنی کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: راه‌اندازی این پروژه ۱۵ ماه به طول می‌انجامد که می‌تواند راه دسترسی به ۱۰ الی ۱۱ معدن بیتومین را آسان‌تر کند.

 

وی اظهار داشت: (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) ایمیدرو در سال ۱۴۰۰ برای تحقق شعار سال میزان هفت هزار میلیارد ریال به ‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای معادن کشور اختصاص داده‌ است.

 

شهرستان گیلانغرب با ۹۰ درصد بیشترین حجم ذخایر کشور را دارا است که ظرفیت استخراج واقعی قیرطبیعی از معادن این شهرستان سالیانه ۹۰ هزار تن است.

 

اکنون ۲۴ معدن ثبت شده در شهرستان گیلانغرب وجود دارد که ۱۴ مورد آن با ۳۰۰ فرصت شغلی هم اکنون فعال است.

 

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید