افزایش 9 درصدی استخراج معادن هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: میزان استخراج از معادن استان در سال گذشته ۱۵ میلیون و ۵۲۲ هزار تن بوده که با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال ۹۸ برخوردار بوده است.

افزایش 9 درصدی استخراج معادن هرمزگان
1400/01/15 | 10:11:01

فریدون همتی شامگاه شنبه در نخستین نشست شورای معادن هرمزگان از افزایش مجوزهای صادر شده در سال ۹۹ در حوزه معادن خبر داد و اظهارداشت: صدور پروانه بهره‌برداری به میزان ۱۱درصد، میزان اشتغال ۱۱درصد، سرمایه گذاری ۱۵۲درصد، ذخایر قطعی ۸۲درصد و استخراج سالیانه اسمی ۷۴درصد در همسنجی با سال ۹۸ افزایش داشته است.

وی بیان داشت: پارسال۳۱ معدن راکد هرمزگان با افزایش ۴۱ درصدی نسبت به سال ۹۸ فعال شد و میزان سرمایه گذاری در این معادن نیز با ۲۸۲ درصد افزایش به بیش از یک هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال بود.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون معادن، سلب صلاحیت ۲۹ بهره بردار که در مهلت قانونی ارائه شده به تعهدات خود عمل نکرده بودند، اعلام و معادن از دست آن‌ها خارج و در لیست مزایده قرار گرفته است.

رییس شورای عالی معادن هرمزگان اظهارداشت: این میزان سلب صلاحیت نسبت به سال ۹۸ با ۱۲۳درصد افزایش همراه بوده است.

همتی با اشاره به عزم جدی دولت برای فراهم کردن زمینه بهره‌برداری از پهنه های معدنی در هرمزگان گفت: ۲۱۸ محدوده و معادن قابل واگذاری بزودی به مزایده گذاشته می‌شود.

همتی با اشاره به تحقق ۳۰۰ درصدی برنامه پیش بینی شده از سوی مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس کشور در هرمزگان، از پیگیری برای احداث ۲ واحد کنسانتره  سنگ آهن در شمال هرمزگان نیز خبر داد و گفت: این واحدها با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی و نصب تجهیزات، پیش بینی می‌شود تا خردادماه سالجاری به مرحله بهره‌برداری برسند.

استاندار هرمزگان، با اشاره به نام‌گذاری سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این شعار در سالجاری همانند سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار می‌گیرد و با مجموعه اقداماتی که در حال انجام است، فعال سازی بخش معدن در سال ۱۴۰۰با همتی مضاعف تر پیگیری می‌شود که بتوانیم به موازات بخش صنعت، کشاورزی و سایر بخش ها، این حوزه را پویا و پر رونق تر کنیم.

وی با اشاره به بررسی مشکلات ایجاد شده ناشی از فعالیت معدن کرومیت شریک آباد در منطقه کوهشاه احمدی شهرستان حاجی آباد، یکی از وظایف شوراهای استانی را تامین امنیت سرمایه گذاری برشمرد و تصریح کرد: سازمان‌های مربوطه باید در یک هفته، ابهام ها و مشکلات موجود را از طریق گفت وگو با معتمدان محلی رفع و موانع فعالیت سرمایه‌گذار برطرف شود.

 همتی گفت: دستگاه ها و نهادهای متولی باید نسبت به دغدغه سرمایه گذاران و همچنین مردم مناطق حساس باشند و به سرعت چالش‌ها را برطرف کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به انتظارات متقابل دولت و بخش خصوصی، گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود در سال جدید، علاوه بر بخش دولتی که باید نقش خود را در زمینه تولید، پشتیبانی و رفع موانع به درستی ایفا کند، از بخش خصوصی نیز در زمینه تولید انتظاراتی داشتند که تحقق آن می‌تواند زندگی مردم، اقتصاد استان و کشور را متحول کند.

وی افزود: در سالجاری، فرمانداران، دستگاه های اجرایی، قضایی، امنیتی و انتظامی باید از سرمایه گذاران و بخش خصوصی با جدیت پشتیبانی کنند و به‌صورت میدانی بر امور نظارت کنند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید