تحولی جدید در بخش فرآوری مواد معدنی

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: ابلاغ دستورالعمل الزام بکارگیری مسوولان فنی در واحدهای فرآوری معدنی توسط وزارت صنعت، ورود خدمات مهندسی به این بخش از زنجیره ارزش مواد معدنی آغاز شد تا تحولی بزرگ را بدنبال داشته باشد.

تحولی جدید در بخش فرآوری مواد معدنی
1399/12/23 | 15:04:56

از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران،«تقی نبئی» افزود: ابلاغ دستورالعمل یاد شده براساس پیگیری این سازمان محقق شد و انتظار می رود تحولی جدی در این ارتباط بدنبال داشته باشد.

 

 نبئی اضافه کرد: پیاده شدن موضوع بکارگیری مسوولان فنی در واقع این مهم از مطالبات دیرینه سازمان نظام مهندسی معدن ایران حداقل در دهه گذشته بود که با تحقق آن دانش فنی بخش فرآوری مواد معدنی تقویت خواهد شد.

 

براساس برآورد های وزارت صنعت، ارزش تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی کشور سالیانه بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار است.

 

وی افزود، تقویت دانش فنی در این بخش موحب افزایش بهره وری و در نتیجه افزایش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این بخش خواهد شد.

 

نبئی تاکید کرد، توسعه صنایع فرآوری، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده چند برابری و تولید ثروت و نیز اشتغال، موجبات تحریک تقاضا برای مواد معدنی را فراهم آورده و این خود باعث رونق فعالیتهای اکتشافی و استخراجی بالا دستی خواهد شد.

 

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد از علل اصلی خام فروشی مواد معدنی، نبود دانش فنی لازم برای فرآوری و نیز کمبود سرمایه گذاری در این بخش است که با اجرای الزام بکارگیری مسوولین فنی در این واحدها، این دو مقوله بطور قابل توجهی بر طرف می شود و دغدغه خام فروشی از بین خواهد رفت.

 

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، شروع این طرح در یک ماه گذشته را بسیار موفق و امیدوار کننده توصیف کرد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید