مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس :احیا و فعال سازی 226 معدن

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خبر داد: عملکرد احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک، از اهداف پیش بینی شده، فراتر رفت. به گفته جعفری، از ابتدای سال تا 20 بهمن ماه امسال، معادل 113درصد اهداف طرح، محقق شده است.

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس :احیا و فعال سازی 226 معدن
1399/12/05 | 11:41:48

سید رضا عظیمی در جلسه بررسی عملکرد طرح احیا،‌ فعال سازی و توسعه معادن کوچک، با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال تا تاریخ یاد شده، 226 معدن در سراسر کشور احیا و فعال شده اند یا با اقدامات زیرساختی، توسعه یافته اند؛ این در حالی است که برای سال جاری احیا و فعال سازی 200 معدن از سوی ایمیدرو پیش بینی شده بود.

 

اشتغال مستقیم و افزایش تولید

عظیمی گفت: طی مدت مورد بررسی 3005 شغل مستقیم دراین طرح ایجاد شده که بیشترین آن مربوط به معادن فلزی بوده است. وی ادامه داد: معادن غیرفلزی، ‌سنگ های تزئینی و مصالح ساختمانی در رتبه های بعدی ایجاد شغل قرار دارند.

به گفته عظیمی، حاصل احیا و فعال سازی این تعداد معدن، افزایش 8.1 میلیون تن تولید ماده معدنی است به طوری که معادن فلزی بیشترین سهم را در حوزه تولید دارند و پس از آن، معادن غیرفلزی، سنگ های تزئینی و مصالح ساختمانی هستند.

 

سرمایه گذاری

وی درباره سرمایه گذاری های انجام شده برای این طرح اظهار داشت: از ابتدای سال تا 20 بهمن ماه جاری، نزدیک به 260 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این معادن شده که حدود نیمی از آن متعلق به معادن فلزی است.

 

شناسایی 939 محدوده معدنی

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در بخش دیگری از سخنانش گفت: طی سال جاری 939 محدوده معدنی در این طرح شناسایی و بر روی 466 معدن اقدام کلینیکی شده است.

عظیمی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح (سال گذشته) تاکنون تعداد 372 معدن احیا و فعال شده اند یا توسعه یافته اند و همچنین 3068 محدوده معدنی شناسایی و بر روی 1436 معدن نیز اقدام کلینیکی انجام شده است.

منبع:دنیای معدن

 

   



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید