بهره برداری از سه طرح شرکت الومینیوم المهدی هرمزگان

همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن وتجارت بهره برداری از سه طرح شرکت الومینیوم المهدی هرمزگان با سرمایه‌گذاری ۲۴۵ میلیارد ریال آغازشد.

بهره برداری از سه طرح شرکت الومینیوم المهدی هرمزگان
1399/11/21 | 15:30:06

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان روز سه شنبه درمراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: یکی از این طرح‌ها راه‌اندازی کوره ۶۶ تنی شماره سه آلومینیوم المهدی است که  برای این طرح۶۷ میلیارد سرمایه گذاری ریالی و بیش از ۱۶.۵میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته است

خلیل قاسمی افزود: بهره‌برداری از این طرح موجب خواهدشد تا ظرفیت نگهداری مذاب در کارگاه ریخته گری افزایش پیدا کند که منجر به ایجاد ظرفیت آلیاژسازی و افزایش تولید شمش های ۵۰ پوندی خواهدشد.

وی بیان داشت: ظرفیت این طرح تولید ۲۳ هزار و ۷۶۰ تن شمس آلومینیوم در سال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: بهره‌برداری از سامانه اسکادای تجهیزات پست‌های برق از دیگر طرح‌های افتتاحی شرکت آلومینیوم المهدی در این روز است.

قاسمی یادآورشد: با بهره‌برداری از این طرح اتصال به مراکز دیسپاچینگ ملی و منطقه ای از ۲ مسیر مجزا میسر و  تجهیزات پست‌های برق مجتمع در سطوح ولتاژی (۲۳۰ ، ۱۳۲، ۲۰ ، ۶٫۶ و ۰٫۴) کیلوولت قابل کنترل است.

وی اضافه کرد: سامانه اسکادای تجهیزات پست برق شرکت آلومینیوم المهدی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه داده به منظور کنترل و پایش دقیق و برخی تجهیزات این پست عادل سطوح ولتاژ مختلف، امکان رویت و کنترل کامل تجهیزات تا سطح دیسپاچینگ ملی و منطقه ای برقرار شده است.

قاسمی ابرازداشت: برآورد اجرای طرح حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بود که با مبلغ ۳۸ میلیارد ریال به انجام رسیده است.

وی گفت: همچنین در این روز طرح  فایر چهار کارخانه پخت آند شرکت الومینیوم المهدی هرمزگان نیز راه‌اندازی شد.

بهره‌برداری از شرکت توسعه گچ متین سمنان، طرح توسعه پترو کالای هگمتان و اجرای بزرگترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه از دیگر طرح‌های صنعتی هرمزگان در این روز بوده است.
منبع: ایرنا

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید