اعتراض مردم همیجان به اکتشاف و بهره برداری از معدن

فرماندار بهاباد در خصوص اعتراض مردم همیجان به اکتشاف و بهره برداری از معدن این روستا گفت: اکتشاف در این معدن باید مشروط به حفظ روستا و منابع آبی آن باشد.

اعتراض مردم همیجان به اکتشاف و بهره برداری از معدن
1399/11/20 | 13:46:22

محمد مهدی خانی زاده بهابادی روز دوشنبه درگفتگو با خبرنگاران افزود: پروانه اکتشاف این معدن توسط سازمان صنعت معدن تجارت صادر شده اما هنوز به مرحله بهره ‌برداری نرسیده است.

 

وی ادامه داد: برخی از معترضین، دغدغه محیط زیستی و حیات روستا را دارند که نظرشان محترم است اما برخی به دنبال منافع شخصی هستند و از این جهت این اعتراضات را هدایت می‌کنند.

 

فرماندار بهاباد عنوان کرد: در تمام صورت جلسات و تصمیماتی که در خصوص معدن سنگ آهن همیجان گرفته شده اکتشاف این معدن مشروط به حفظ روستا و حفظ منابع آبی آن است البته هنوز شرکت معدنی که مجوز پروانه اکتشاف این معدن را دارد تاکنون هیچ اقدامی در این جهت نکرده‌ است.

 

خانی زاده در خصوص گلایه شهروندان بهابادی از کاهش ساعت ویزیت متخصصان بیمارستان حکیم این شهرستان و کمبود متخصص گفت: به دلیل شرایط خاص به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا و طبق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی ویزیت‌ها محدود شده و با توجه به فضای محدود بیمارستان نوبت دهی و حضور بیماران در بیمارستان نیز به گونه‌ای انجام می‌شود که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

 

وی تصریح کرد : بیمارستان حکیم هنور زیر ساخت‌های تخصصی لازم را ندارد باید زیرساخت‌های تخصصی فراهم شود که پزشکان متخصص در آن بتوانند فعالیت داشته باشند وگرنه حضور پزشک مختصص بدون امکانات هیچ فایده‌ای ندارد و ما تلاش داریم زیر ساخت‌ها را فراهم کنیم که راه اندازی کلینیک دیابت، کاردرمانی، سی سی یو و رادیولوژی دیجیتال از اقداماتی است که انجام شده هر چند که باید پیش از این‌ها این زیرساخت‌ها فراهم شده باشد.

 

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید