تولید پودر میکرونیزه بنتونیت در شهرستان سرایان

واحد تولید پودر میکرونیزه بنتونیت در شهرستان سرایان همزمان با هفتمین روز دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

تولید پودر میکرونیزه بنتونیت در شهرستان سرایان
1399/11/18 | 12:09:42

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز شنبه در آیین افتتاح این طرح صنعتی و معدنی گفت: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد ریال احداث شد و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن پودر بنتونیت را دارد.

 

عباس جرجانی افزود: ۳۶ میلیارد ریال از محل تسهیلات روستایی و عشایری برای راه‌اندازی این واحد تولیدی پرداخت شده است.

 

وی گفت: با بهره‌برداری از این واحد زمینه اشتغال برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع معدنی براساس ظرفیت‌های حوزه معدن در هر شهرستان و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار از جمله اولویت‌های این سازمان است.

 

با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ذخایر بنتونیت استان خراسان جنوبی در سرایان واقع شده است، این شهرستان پایتخت بنتونیت کشور نامیده می‌شود.

 

خراسان جنوبی به لحاظ ذخایر معدنی جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از مهمترین ذخایر معدنی استان، بنتونیت به شمار می‌رود که این ماده معدنی یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنایع مهم مثل فولاد، نفت و گاز و تولید شوینده‌ها است.

 

براساس آخرین آمار از ۷۴ واحد معدنی موجود در شهرستان سرایان، ۵۷ واحد با ذخیره بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن مربوط به بنتونیت است.

 

واحد تولید پودر میکرونیزه بنتونیت شرکت کوه سنگ یاقوت امروز با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، فرماندار سرایان و جمعی از مسوولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

 

شهر سرایان مرکز این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید