استخراج بیش از ۵ میلیون تن ماده معدنی از معادن زنجان

رئیس سازمان صمت زنجان، گفت: بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن استان زنجان استخراج شده است

استخراج بیش از ۵ میلیون تن ماده معدنی از معادن زنجان
1399/02/24 | 08:02:04

ناصر فغفوری ، با بیان اینکه استان زنجان دارای پتانسیل های معدنی بسیاری است، گفت: هم اکنون در استان زنجان ۳۲۱ معدن فعال با ۳۶ نوع تنوع معدنی وجود دارد و سرمایه گذاری در این معادن بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی ذخیره قطعی این معادن را ۶۱۰ میلیون تن اعلام کرد و یاد آورشد: اشتغال ایجاد شده در این معادن بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: طی سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان زنجان استخراج شده است.

فغفوری تاکید کرد: تولید مواد معدنی سرب و روی، سولفات بور و، سیلیس، خاک صنعتی، سنگ تزیینی، طلا و سنگ اهک مزیت نسبی در استان زنجان هستند.

وی با بیان اینکه زنجان دومین استان تولیدکننده سنگ های معدنی در کشور است، ابراز کرد: ۲۱ درصد معادن استان زنجان را معادن فلزی، ۶۰ درصد را معادن غیر فلزی و ۱۹ درصد را سنگ های نما تشکیل می دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان، به مشکلات فرا روی واحدهای معدنی در استان اشاره کرد و افزود: نبود بازار مناسب، فرسودگی ماشین آلات و تجیهزات و بالا بودن قیمت تمام شده از مشکلات واحدهای استخراج معدن در استان است.

فغفوری تاکید کرد: مهمترین سنگ های ساختمانی استان زنجان سنگ گرانیت شامل گرانیت های منطقه حاجی سیران و زنجان و منطقه ابهر و خرمدره است.

منبع: پیام آوران معدن و فولاد



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید