آغاز اجرای بزرگترین پروژه سرب و روی کشور در شهرستان راور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از صدور مجوزهای لازم برای آغاز اجرای بزرگترین پروژه سرب و روی کشور در شهرستان راور با ظرفیت ۳۰ هزار تن در فاز اول خبر داد.

آغاز اجرای بزرگترین پروژه سرب و روی کشور در شهرستان راور
1399/11/07 | 09:19:11

محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان راور افزود: ظرف یک‌ماه آینده اجرای بزرگترین پروژه سرب و روی کشور در شهرستان راور  با تولید ۱۵ هزار تن روی در فاز اول و به همین مقدار در فاز دوم رقم خواهد خورد.

 

‎وی خاطرنشان کرد: افتتاح طرح های اقتصادی در راور موجب شکوفایی اقتصاد و رخداد اتفاقات مثبت در معیشت و اقتصاد این شهرستان می شود

 

پور ابراهیمی اظهار داشت: امروز زنجیره فعالیت فولاد راور در دو بخش ذوب و ریخته گری و تولید شمش و لوله های بدون درز با سرمایه گذاری افزون بر هزار میلیارد تومان نهایی و عملیات اجرایی فاز نخست آغاز شد. 

 

‎نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تولید آهن اسفنجی و تولید فولاد راور حدود ۲۲ بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

 

‎پورابراهیمی ادامه داد: خطوط یک و دو این طرح با تولید ۷۰ هزار تن و خط سوم نیز تا تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد و همزمان با بهره برداری از این خطوط، عملیات اجرایی فازهای دوم تولید شمش و فرایند تولید چرخه کامل برای تولید لوله های بدون درز نیز با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان امروز رسما آغاز شد.

 

‎وی گفت: این کارخانه به عنوان قطب اصلی تولید سرب و روی در منطقه خواهد بود و سرمایه گذار این طرح نیز جز شرکت های اول تولید سرب و روی در کشور است که امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی راور مجوزهای احداث این کارخانه اخذ شد.

 

‎نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات اجرایی طرح کارخانه تولید لاستیک ماشین های فوق سنگین و روکش لاستیک که به دلیل تغییرات نرخ ارز و محدودیت های ناشی از کرونا به تعویق افتاده بود و تمام مراحل مربوط به ابلاغ اعتبارات بانکی از طرف بانک صنعت و معدن و مجوزهای وزارت صمت امروز آغاز شد.

 

‎پورابراهیمی ادامه داد: تا پایان خرداد سال آینده مجموعه ساخت تجهیزات و سازه های این طرح به پایان می رسد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح انجام می شود و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.

 

‎نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دو اتفاق در راور رقم بخورد می توان در این شهرستان های شمالی کرمان اشتغال خوبی ایجاد کرد افزود: ‎بخشی از معوقات بیمه ای حدود هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان و پرسنل زغالسنگ با مشکلاتی مواجه است که این موارد احصا شده و با صندوق فولاد برای تامین منابع رایزنی شده و بخشی از ضوابط و مقررات نیز توسط سازمان تامین اجتماعی باید کارسازی و حل شود.

 

 قرار است نشست رئیس کمیسیون اقتصادی و با رییس سازمان تامین اجتماعی و مدیران استان برای حل این مشکل با حضور مدیران صندوق فولاد هفته آینده در تهران برگزار شود.

 

پورابراهیمی گفت: مصوبات جلسه این بود این تکالیف بر عهده ما باشد تا با پیگیری که در حوزه تصمیم گیری انجام می شود بازنشستگی هزار و ۷۰۰ نفر انجام شود و هم بتوانیم همین تعداد نیروی جدید جوان را در شهرستان های شمال استان مشغول به کار کنیم.

 

‎وی افزود: مجموعه بنیاد برکت راور نیز تاکنون هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات پرداخت کرده که بخش زیادی به اشتغال و تولید منتهی شده است.

 

‎نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق برنامه ای که اخیرا با ستاد اجرایی فرمان امام در تهران داشتیم قرار است تسهیلات به روش مشارکت مستقیم و ایجاد طرح های جدید اقتصادی در سال ۱۴۰۰ پرداخت شود.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید