هشدار جدی صندوق بین‌المللی پول درباره پس‌لرزه‌های کرونا؛ «رکود بزرگ» جدید در راه است

اندک اندک ابعاد اقتصادی کرونا در کنار ابعاد انسانی آن وضوح بیشتری می‌یابد.تمام موسسات بین‌المللی و نشریات معتبر از کرونا می‌گویند

هشدار جدی صندوق بین‌المللی پول درباره پس‌لرزه‌های کرونا؛ «رکود بزرگ» جدید در راه است
1399/01/23 | 10:36:49

به گزارش اقتصادنیوز «سازمان تجارت جهانی» در تازه‌ترین ارزیابی‌ خود گزارش داده است، تجارت کالایی جهان با سقوطی عمیق‌تر نسبت به بحران مالی ۲۰۰۸، ممکن است تا ۳۲ درصد کاهش یابد. برخی تحلیلگران از ترکیدن مجدد حباب مسکن در آمریکا بعد از ۲۰۰۸ خبر می‌دهند. در سرمقاله اکونومیست آمده است، شوکی که این روزها جهان تجارت را درمی‌نوردد، هولناک است. با قرنطینه شدن کشورهایی که نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص می‌دهند، فروپاشی فعالیت‌های بازرگانی بسیار مهلک‌تر از نوبت‌های پیشین خواهد بود. دست آخر سخنان رئیس صندوق بین‌المللی پول سطح هشدارها را به بالاترین حد رساند. کریستالینا جورجیوا، رکود فعلی را بزرگ‌تر از رکود اقتصادی دهه ۱۹۳۰ میلادی معرفی کرد. به گفته او، صندوق برای مقابله با ابعاد این ویروس برنامه‌ای در چهار مرحله طراحی کرده است که بیشتر بر حمایت از اقشار ضعیف و کشورهای با درآمد پایین تاکید دارد و در کنار آثار رکودی کرونا حداقل دو تغییر در کسب‌وکارها را هم رقم خواهد زد. اکونومیست می‌گوید: پس از کرونا استفاده از فناوری‌های نوین در تجارت افزایش و زنجیره عرضه جهانی به نفع تولید بومی بازطراحی می‌شود.


ما امروزه با بحرانی روبه‌رو هستیم که تاکنون به چشم ندیده‌ایم. کووید-۱۹ مانند یک صاعقه به سرعت وضعیت اقتصادی و اجتماعی جهان را برهم ریخته است. به‌طوری‌که در دوران زندگیمان مشابه آن را تجربه نکردیم. آنچه در چند هفته گذشته رواج داشت؛ مانند رفتن به مدارس و دانشگاه‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و... اکنون به یک ریسک بزرگ تبدیل شده‌اند. مطمئن هستم که با کمک دانشمندان، پزشکان و پرستاران از این بیماری عبور خواهیم کرد. کادر درمانی با فداکاری‌های خود در پی نجات جان انسان‌های بسیاری هستند. در این شرایط افراد، کسب‌وکارها، دولت‌ها، نهادها، ارگان‌های بین‌المللی و... همه در کنار هم باید کمک کنند تا به زودی این پاندمی کنترل شود. صندوق بین‌المللی پول بر اساس وظایف خود باید به آسیب‌پذیرترین اقشار در کشورهای مختلف کمک کند.

صندوق باحضور تمام کشورهای عضو هفته جاری اجلاس مجازی در این خصوص برگزار خواهد کرد.

منبع: اقتصاد نیوز



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید