حفاظت از معدن آلبلاغ اسفراین توسط ایمیدرو

فرماندار اسفراین از انعقاد قرارداد میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با یک شرکت حفاظتی برای حفاظت از معدن سرب و روی آلبلاغ این شهرستان خراسان شمالی خبر داد.

حفاظت از معدن آلبلاغ اسفراین توسط ایمیدرو
1399/10/23 | 10:00:20

طاهر رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: این قرارداد با حضور مدیران ایمیدرو، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی و شرکت حفاظتی منتخب در اسفراین به امضا رسید.

 

وی افزود: این اقدام با ترک تشریفات قانونی به دلیل زمان‌بر بودن تجدید مناقصه انجام شده و قرارداد موقتی چهار ماهه با یک شرکت حفاظتی منعقد شده که دارای توانمندی لازم برای حفاظت از این منطقه است و همزمان فرآیند مناقصه برای انعقاد قرارد یکساله انجام خواهد شد.

 

فرماندار اسفراین افزود: استقرار امکانات و تجهیزات و کانکس های این شرکت‌ حفاظتی از امروز تا پایان هفته در منطقه آلبلاغ انجام می شود.

 

رستمی گفت: در روزهای آینده عملیات پاکسازی کامل منطقه آلبلاغ از حضور برداشت کنندگان غیرمجاز انجام خواهد شد.

 

وی افزود: با ورود شرکت حفاظتی حضور برداشت کنندگان در منطقه آلبلاغ ممنوع است و با آن برخورد قانونی می شود.

 

برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین، که در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شد که از بهار ۹۸ با هجوم سودجویان به این منطقه شدت بیشتری گرفت.

 

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مدتها در ثبت آن ناکام بماند ولی سال قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.  

 

حوادث ریزش سنگ و آوار در معدن آلبلاغ تاکنون جان هفت نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز را، که بعضا از دیگر مناطق کشور راهی این منطقه شده می شوند، گرفته است.  

 

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.  
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید