ایجاد اشتغال 5 هزار نفر در معادن سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: گواهی کشف، پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری در بخش معدن این استان برای پنج هزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی داشت.

ایجاد اشتغال 5 هزار نفر در معادن سمنان
1399/10/21 | 16:21:56

محمد فروهر روز یکشنبه به رسانه ها افزود: ۶۷ فقره گواهی کشف ، ۱۳۴ فقره پروانه اکتشاف و ۶۲۸ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن استان سمنان صادر شده است که برای پنج هزار و ۱۰۰ نفر نیز در این معادن مشغول به فعالیت می باشند.

 

وی از شناسایی ذخایر معدنی جدید با آزادسازی پهنه های معدنی در استان خبر داد و گفت: در سالی که به نام «جهش تولید» مزین است ، با آزادسازی پهنه های معدنی استان ، اکتشاف برای شناسایی ذخایر معدنی جدید قوت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعالسازی محدوده های معدنی غیرفعال ، محدوده های معدنی مشمول آزاد سازی ، از ساعت ۱۰ صبح پنجم بهمن ۹۹ آزاد و امکان ثبت برای متقاضیان در سامانه کاداستر فراهم می شود.

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: با پایان مهلت سه ماهه به دارندگان مجوز ، کلیه پهنه های اکتشافی واگذار شده که نسبت به دریافت پروانه اکتشاف مواد معدنی اقدام ننموده اند یا به هر دلیل ابطال و بلوکه شده اند طبق مقررات آزاد اعلام می شوند.

 

سرمایه‌گذاری ۷۶ هزار میلیارد ریالی صنعتگران در قالب یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال ایجاد و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید