گام های بلند کارشناسان صنعت فولاد شهرستان بافق

کارشناسان صنعت فولاد شهرستان بافق از توابع استان یزد با تولید « گِردهای صنعتی CK۴۵ » گام های بلندی را در مسیر رفع نیازهای صنعت پیچ و مهره کشور در سال جهش تولید برداشتند.

گام های بلند کارشناسان صنعت فولاد شهرستان بافق
1399/10/17 | 15:55:25

با تلاش کارکنان و مهندسان ایرانی  در چارچوب تحقق نیاز کشور، طیف گسترده ای از گِردهای صنعتی CK۴۵ در یکی از مجتمع معدنی ، صنعت آهن و فولاد بافق تولید شد و گرد صنعتی یادشده یکی از پرمصرف ترین انواع فولادهای صنعتی با قابلیت ماشین‌کاری و مقاومت کششی بالاست.

 

بافق در منطقه گرم و خشک ناحیه مرکزی ایران قرار دارد، علاوه بر فعالیت های کشاورزی  فعالیت های معدنی در این شهرستان رونق خاصی دارد و منطقه از لحاظ اندیس های معدنی هم غنی است، مهمترین آن را می توان سنگ آهن، فسفات، سرب و روی نام برد و رگه های از اورانیوم را می توان در آن مشاهده کرد که در حال حاضر زندگی ۷۰ درصد جمعیت شهرستان از طریق کار در معادن منطقه تامین می شود.

 

به گفته مدیر بهره‌برداری مجتمع معدنی ،صنعت آهن و فولاد بافق ، صنایع مصرف کننده فولاد یادشده ، به ویژه صنعت پیچ و مهره از کمبود مواد اولیه رنج می برد و با افزایش تولید فولاد صنعتی یادشده بر اساس استانداردهای بین المللی، نیاز بسیاری از کارخانه ها  به این محصول تامین می شود.

 

 عباس عظمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار به تولید گردهای صنعتی یادشده در تعداد محدودی از کارخانه های فولادسازی ایران  اشاره کرد و افزود: این محصول در ساخت قطعات اتومبیل، موتورها، پیچ و مهره، ابزارهای صنایع کشاورزی، شافت ها، ابزارهای دستی، چرخ دنده‌های کوچک و از این قبیل امور، کاربرد گسترده ای دارد.

 

به گفته وی، استفاده برای محورها، پیچ ها، میله‌های اتصال ، میل لنگ، میله های پیچش، چرخ دنده‌های سبک، پیچ،  چاقوها، مته‌های چوبی کار و چکش از دیگر موارد استفاده محصول صنعتی یادشده است.

 

وی اظهار کرد: این فولاد به صورت‌های دیگری مانند شمش مربعی، شمش شش وجهی، شمش مسطح، تسمه و لوله نیز کاربرد دارد.

فولاد بافق

 

عظمتی اضافه کرد: گرد فولادی مطابق استاندارد «DIN C۴۵ » و ورق های فولادی  C۴۵ ، به طور گسترده در تمام صنایعی که به قدرت و مقاومت بیشتری نسبت به فولاد کم کربن نرم دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: این مجتمع در حال حاضر علاوه بر تولید گِرد آلیاژ صنعتی، محصولات ساختمانی خود را در گریدهای A۳  و A۴  از سایز هشت  تا۴۰ ضمن تأمین بازار داخلی، به کشورهای همسایه هم صادر می‌کند.

 

مقصد محموله میلگرد این مجتمع کشورهای همسایه به ویژه عراق است و در خط نورد این مجموعه  ۳۰۰ نفر به طور مستقیم به کار اشتغال دارند و این مجتمع در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر بافق و در مجاورت معدن سنگ آهن چغارت واقع است.

 

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید