پتانسیل و ظرفیت خوبی در بخش معادن لرستان وجود دارد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: پتانسیل و ظرفیت خوبی در بخش معادن لرستان وجود دارد که سرمایه گذاری در این حوزه روند پیشرفت و توسعه استان تسریع می‌هد.

پتانسیل و ظرفیت خوبی در بخش معادن لرستان وجود دارد
1399/10/16 | 15:36:51

بختیار رازانی روز سه شنبه در جلسه هلدینگ سرمایه گذاری در شهرستان بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد افزود: پتانسیل های زیادی در حوزه معادن استان وجود دارد که به نظر می رسد تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: زاگرس میانی بین خوزستان و بخشی از لرستان است که  در خوزستان ۶ کارخانه سیمان که عمده مواد اولیه آنها در این معادن است، وجود دارد ولی در استان لرستان تنها کارخانه سیمان دورود بوده و ۱۰ سال است که در کارخانه سیمان خرم آباد مشکلاتی وجود دارد.

رازانی اظهار کرد: اساس معدن کاری، پی جویی و اکتشاف اولیه است که نیاز به تهیه نقشه زمین شناسی و توپوگرافی دارد و هر چه مقیاس بزرگ تر باشد بهتر می توان کنکاش کرد.

وی گفت: ضروری است تا یک گروه زمین شناسی را در استان مستقر کنیم که وظیفه آنها پهنه بندی و تهیه نقشه های توپوگرافی و اکتشاف اولیه است که تاکنون این مهم در استان انجام نشده است.

سرپرست صمت لرستان با اشاره به پتانسیل های معدنی بروجرد افزود: اکثر معادن بروجرد مواد معدنی کاشی و سرامیک است که می توانست قطب تولید مواد اولیه کاشی و سرامیک کشور باشد.

رازانی بیان کرد: کارخانه سیلیس در این منطقه در حال راه اندازی است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی سازمان ایمیدرو را به عنوان یک سازمان توسعه ای در بخش معادن معرفی کرد و گفت: وظیفه ایمیدرو این است که محرومیت زدایی در این حوزه را انجام دهد و از ظرفیت های معدنی در استان هایی مانند استان ما استفاده شود.

سرپرست صمت لرستان اضافه کرد: سازمان زمین شناسی مکلف شود نقشه های ۲۵ هزار در استان با اولویت مناطق معدنی را انجام دهد.

وی با اشاره به ایجاد زیرساختها در حوزه معادن افزود: صمت بروجرد لازم است که معادن بروجرد را احصا کند و باید زیرساخت ها ایجادشود  که در این زمینه سازمان ایمیدرو آماده سرمایه گذاری در این بخش است.

رازانی گفت: در بازدید از معادن الیگودرز و چگنی مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای معدن این دو حوزه در نظر گرفته شد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید