ارزش صادرات ایران به عمان به رقم ۱۷۴ میلیون دلار رسید

ارزش صادرات ایران به عمان در هشت ماهه امسال به رقم حدود ۱۷۴ میلیون دلار رسید که بالغ بر ۳۵ درصد آن به آهن، فولاد و محصولات مربوطه اختصاص داشت.

ارزش صادرات ایران به عمان به رقم ۱۷۴ میلیون دلار رسید
1399/10/16 | 14:14:31

آمارهای گمرک حاکی است، رتبه نخست صادرات ایران به عمان در دوره این گزارش مربوط به صدور شمش از آهن و فولاد غیر ممزوج به ارزش ۳۶.۴ میلیون دلار به وزن یک هزار و ۷۹ تن با قیمت میانگین هرتن ۳۳۷ دلار و سهم ۲۰.۹ درصدی از کل صادرات به این کشور بود.

 

بررسی های اتاق بازرگانی تهران حاکی است، سومین قلم صادراتی ایران به عمان نیز محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج به ارزش ۱۶.۷ میلیون دلار به وزن بیش از ۴۰ هزار تن ثبت شد و قیمت متوسط ۴۱۸ دلار به ازای هر تن و سهم بیش از ۹.۶ درصدی از کل صادرات به این کشور را داشت.

 

همچنین محصولات آهنی به وزن ۲۰ هزار تن به ارزش افزون بر ۳.۵ میلیون دلار با میانگین ۱۷۹ دلار به ازای هر تن از دیگر اقلام ثبت شده است.  

 

سایر فولادهای ممزوج به شکل شمش نیز به وزن بیش از ۸.۲ هزار تن به ارزش سه میلیون دلار و متوسط ۳۶۳ دلار به ازای هر تن در این فهرست جای دارد.

 

میلگرد کلاف به وزن ۶.۲ هزار تن به ارزش ۲.۴ میلیون دلار به ازای میانگین هر تن ۳۹۷ دلار از دیگر کالاهای صادرات غیرنفتی به عمان در دوره یاد شده است.

 

صادرات سرب و روی به عمان

 

برابر جداول آماری مورد بررسی در این گزارش، صادرات ۷۸ تن سرب تصفیه شده به ارزش ۱.۳ میلیون دلار به قیمت متوسط یکهزار و ۶۷۵ دلار در بین مجموع صادرات به این کشور جای دارد.

 

ضمن اینکه در دوره این گزارش صدور روی غیر ممزوج محتوی ۹۹.۹۵ تا ۹۹.۹۹ به وزن یک‌هزار و ۵۰۰ تن و به ارزش ۲.۸ میلیون دلار به قیمت متوسط هر تن یک‌هزار و ۸۷۸ دلار در سبد کالای صادراتی به عمان جای گرفته است.  

 

 صدور سیمان سفید و کلینکر

 

براساس آمار مورد ارزیابی هشت ماهه امسال ۶۸.۴ هزار تن کلینکر به ارزش ۱.۲ میلیون دلار و قیمت میانگین ۱۸ دلار به ازای هر تن در فهرست صادرات به عمان ثبت شده است.

 

همچنین ۳۸.۶ هزار تن سیمان سفید به ارزش ۸۹ هزار دلار و قیمت متوسط ۲۳ دلار برای هرتن از دیگر اقلام صادر شده محسوب می شود.

 

سهم معدن و صنایع معدنی با نزدیک به ۷۰ میلیون دلار 

 

براساس آمار بررسی شده نزدیک به ۷۰ میلیون دلار از ارزش صادرات ایران به کشور عمان به وزن افزون بر ۲۹۱ هزار و ۹۷ تن به کالاهای بخش معدن وصنایع معدنی اختصاص داشت که در واقع سهم حدود ۳۸ درصدی از مجموع صادرات را به خود اختصاص دادند.

 

سهم بخش آهن، فولاد و محصولات مرتبط بیش از ۶۲ میلیون دلار، با افزون بر ۱۸۲.۵ هزار تن و سهم ۳۵.۸ درصدی از کل صادرات بود.

 

کارنامه تجارت خارجی ایران در آبان ماه رقم ۶ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار را نشان می دهد که سهم صادرات، سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار و واردات نیز سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار ثبت شد.

 

 آبان ماه صادرات کشور از لحاظ وزنی ۱۰ میلیون و ۲۴۸ هزار تن و واردات دو میلیون و ۵۴۹ هزار تن بود که چهار برابر شدن وزن صادراتی کشور نسبت به واردات را نشان می دهد.

 

 کل صادرات کشور در هشت ماهه ابتدایی امسال ۷۵ میلیون و ۸۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۴۴۸ میلیون دلار بود.

 

 آمار تجارت خارجی کشور در هشت ماهه ۹۹ حاکی از تبادل ۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود.

 

 میزان واردات کالا در هشت ماه سال جاری ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که از این رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد.

 

 ارزش کل واردات کالا در این مدت ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن یک درصد و ارزش ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.    
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید