افزایش 82 درصدی سرمایه گذاری پروانه بهره برداری معادن در یزد

به گفته رییس سازمان صمت استان یزد، در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹، میزان سرمایه گذاری پروانه بهره برداری بخش معدن استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد افزایش داشته است

افزایش 82 درصدی سرمایه گذاری پروانه بهره برداری معادن در یزد
1399/10/15 | 11:41:17

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صمت یزد، محمدرضا علمداریزدی، سرمایه گذاری پروانه بهره برداری را ۴۸۳ هزار و۷۲۳ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این مبلغ در مدت مشابه پارسال ۲۶۶ هزار و ۱۲۹ میلیون ریال بود.

وی با بیان اینکه تعداد صدور پروانه اکتشاف معادن در ۹ ماهه امسال ۳۳.۳ درصد افزایش یافت، اظهارکرد: در این مدت ۴۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ فقره بیشتر است.

به گفته علمدار یزدی از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال، ۲۶ فقره پروانه بهره برداری معدن صادر شد که در سنجش با رقم مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۴ درصد رشد را نشان می دهد.

رییس سازمان صمت یزد میزان اشتغال صدور پروانه بهره برداری را  ۱۸۲ نفر بیان کرد و گفت: در این مدت ۲۹ فقره گواهی کشف هم صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد رشد دارد.

یزد بعد از کرمان دومین استان معدنی و از جمله سه استانی است که بالاترین میزان کشف‌ معدن کشور را دارد و در حوزه اشتغال از استان‌های برتر است.

حدود ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم در معادن استان اشتغال دارند و یزد رتبه نخست تنوع مواد معدنی را در میان ۳۱ استان کشور در اختیار دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید