درخواست توقف عملیات برداشت از معدن سنگ سبز کوهسار توسط کمیته محیط زیست شورای شهر تهران

رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خواستار توقف عملیات برداشت در معدن سنگ سبز کوهسار شد

درخواست توقف عملیات برداشت از معدن سنگ سبز کوهسار توسط کمیته محیط زیست شورای شهر تهران
1399/10/07 | 15:33:28

رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از بهره‌برداری مجدد از معدن سنگ سبز کوهستار در رخ جنوبی توچال خبر داد و تاکید کرد: در ضوابط محیط‌زیستی فعالیت‌های معدنی و مراکز حساس از قبیل محدوده مصوب حریم شهرداری الزامات شدید قانونی بوده و در این رابطه شهرداری تهران نیز مستثنی نیست

سید آرش حسینی میلانی در دویست و پنجاه و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، با ابراز تاسف و تسلیت بابت حادثه روزهای اخیر در کوهستان‌های تهران که برای تعدادی از شهروندان تهران رخ داد، افزود: در هفته گذشته با فرماندار شمیرانات درخصوص تشکیل کارگروه مشترکی بین دستگاه‌های مختلف با کمک شهرداری منطقه یک دیدار داشتم تا موضوعات مختلف مربوط به کوهستان از جمله حریق و ایمنی کوهستان مورد پیگیری قرار گیرد. امیدوارم با حمایت شورای شهر، این کارگروه کار خود را آغاز کند.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در تذکری درباره جلوگیری از فعالیت آثار تخریبی معادن سنگ سبز کوهسار تاکید کرد: بهره‌برداری از معادن سنگ درون حریم شهر تهران بدون توجه به شرایط طبیعی و اکوسیستم خاص رخ جنوبی توچال و کوه بی‌بی‌ شهربانو پیامدهای محیط‌زیستی متعددی دربردارد. علیرغم تذکر قبلی اینجانب و اعلام توقف کار معدن سنگ سبز کوهسار توسط اداره‌کل محیط‌زیست تهران در سال گذشته، متاسفانه اخیرا کارگروه دیده‌بان انجمن کوهنوردان ایران گزارشی مبنی بر ادامه بهره‌برداری از این معدن را به شورای شهر ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ضوابط محیط‌زیستی فعالیت‌های معدنی، مراکز حساس از قبیل محدوده مصوب حریم شهرداری الزامات شدید قانونی بوده و در این رابطه، شهرداری تهران نیز مستثنی نیست، گفت: همچنین در تمدید پروانه‌های قبلی بهره‌برداری از این معادن، سازمان صنعت و معدن در تمدید موظف به اخذ نظر سازمان حفاظت از محیط‌زیست و رعایت الزامات مربوطه است.

وی ادامه داد: مالکیت بهره‌برداری معدن سنگ کوهسار به عهده شهرداری تهران بوده و در ماه‌های اخیر به قیمت بسیار ناچیز و بدون هیچ توجیه محیط‌زیستی و اقتصادی به سایرین برای بهره‌برداری اجاره داده شده است. به شهرداری تهران و سازمان صمت استان تهران تذکر می‌دهم در راستای حفاظت از حقوق عامه و رعایت الزامات ایمنی شهر در برابر سیلاب و حفظ محیط‌زیست کوهستان کوهستان در اسرع وقت نسبت به توقف عملیات برداشت در معدن سنگ سبز کوهسار اقدام و نتیجه را به شورای شهر ارسال کند.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید