بیش از 72 درصد از حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویر احمد وصول شد

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹ماهه سالجاری بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۷۲ درصد رشد داشته است.

بیش از 72 درصد از حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویر احمد وصول شد
1399/10/06 | 13:27:30

دارا فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار افزود: شاخص‌های بخش معدن استان در نه ماهه سال ۱۳۹۹، مثبت و امیدبخش بوده‌اند.

وی اظهار کرد: در ۹ماهه سالجاری بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۷۲ درصد رشد داشته است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد سایر شاخص‌های معدنی استان در ۹ماهه سال ۹۹ تصریح کرد: براساس داده‌های پروانه بهره‌برداری موجود معادن، ذخیره قطعی این معادن، ۵.۲۶ درصد، ظرفیت استخراج اسمی ۵.۳۷ درصد، اشتغال ۱۰ درصد و سرمایه گذاری آنها ۱۰۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رشد داشته‌اند.

فرامرزی با اشاره به وجود ۷۶ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان، عنوان کرد: این معادن با سرمایه گذاری بیش از ۸۳۹ میلیارد ریال و اشتغال ۸۱۱ نفر دارای بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی هستند و در حال حاضر ۴۲ معدن در استان فعال و در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: عمده مواد معدنی استان مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه و مالون، مرمریت، بوکسیت، فسفات، سلستین، مارن و… است که امیدواریم با تعیین تکلیف پهنه‌های اکتشافی در اختیار ایمیدرو و سازمان زمین شناسی در سالجاری و پی‌جویی و اکتشاف بیش از ده هزار کیلومتر مربع از مساحت استان، شاهد جهش موثری در شناسایی پتانسیل‌های معدنی استان و در ادامه تکمیل عملیات اکتشافی و بهره برداری از معادن و ایجاد صنایع معدنی مرتبط باشیم.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سالجاری در مجموع ۲۸ مجوز معدنی (پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری و مجوز برداشت) در استان صادر و صدور ۱۵ فقره مجوز دیگر نیز در دست بررسی نهایی است.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید