عملیات معدنکاری در زیستگاه‌های پناهگاه حیات وحش دره‌باغ متوقف شد

عملیات معدنکاری در یکی از زیستگاه‌های پناهگاه حیات وحش دره‌باغ شهرستان بوانات در شمال استان فارس غیرمجاز شناخته و متوقف شد.

عملیات معدنکاری در زیستگاه‌های پناهگاه حیات وحش دره‌باغ متوقف شد
1399/09/25 | 12:09:12

 احمد رستگار مسئول اداره محیط زیست بوانات روز سه شنبه با بیان اینکه منطقه دره باغ از بهترین مناطق زیست محیطی بوانات است افزود: این اداره در پی دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، مبنی بر رسیدگی به تخلف معدنکاری و صدور غیر قانونی پروانه اکتشاف یک واحد معدنی، بدون استعلام زیست محیطی لازم در شهرستان بوانات، اقدام به تشکیل پرونده به منظور رسیدگی به تخلف و ارجاع  پرونده به مراجع قضایی کرد. 

 

وی افزود: این معدن در محل یکی از بهترین زیستگاه‌های پناهگاه حیات وحش دره باغ بوانات فعالی می کرد و پرونده این واحد معدنی با حمایت مقامات قضایی، در دستور رسیدگی ویژه قرار گرفت  و درجلسات شورای تامین و  شورای حفاظت از حفظ اراضی منابع ملی محیط زیست طرح و رسیدگی شد.

 

رستگار با بیان اینکه  با توجه به مصوبات جلسه اعضای شورا از محل معدنکاری بازدید کردند افزود:  طی بازدید فرماندار شهرستان بوانات، ریاست دادگستری و دادستان از محل معدن یاد شده دستور توقف عملیات این واحد غیر مجاز از سوی مقام قضائی صادر شد. 

 

حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس نیز  ضمن اشاره به حمایت های  مقامات قضایی ، از فرماندار و مسئولان قضایی شهرستان بوانات که با اقدامات سریع،  از تخریب محیط زیست جلوگیری و نگرانی های مردم  منطقه وحامیان محیط زیست را برطرف کرده اند، سپاسگزاری کرد. 

 

منطقه شکار ممنوع دره باغ که نام آن کمتر شنیده شده است، یکی از ارزشمندترین زیستگاههای حیات وحش استان فارس است که در شهرستان بوانات و هم مرز با استان یزد قرار دارد.

 

تلاقی ارتفاعات زاگرس و کویر، چشم اندازهای منحصر بفردی را در این منطقه رقم زده اند، به گونه ای که می‌توان بوته های قیچ و تنگرس را در مرزهای این تلاقی در کنار هم مشاهده نمود.

 

احیای چشمگیر جمعیت علفخواران منطقه از ویژگی های منطقه دره باغ است .

 

شهرستان بوانات در فاصله ۲۳۱ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید