چهار طرح معدنی در شهرستان‌های سلسله و دلفان انجام شد

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از انجام چهار طرح معدنی در شهرستان‌های سلسله و دلفان خبر داد.

چهار طرح معدنی در شهرستان‌های سلسله و دلفان انجام شد
1399/09/23 | 12:26:58

دکتر یحیی ابراهیمی اظهار کرد: سلسله و دلفان از محرومین‌ترین شهرستان‌های استان هستند که حتی یک کارخانه در این دو شهرستان نیست و به لحاظ فلاکت و بیکاری در راس شهرهای کشور هستند.

وی با بیان اینکه لرستان دارای منابع خدادادی غنی است این منابع به ویژه در سلسله و دلفان به فراوانی یافت می‌شود، افزود: قبلا یک درخواست اکتشافات در حوزه لرستان و این دو شهرستان به وزارت صمت دادیم و این وزارتخانه یک بررسی انجام داده بود که در شهرستان‌های دلفان و سلسله شش رگه معدنی شامل سیمان طبیعی و غیرطبیعی، سنگ‌های گرانیتی، منگنز، منیزیم و... مشاهده شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صمت اعلام کرد در مرحله اول طرح مطالعاتی کامل‌تری باید انجام تا پس از آن از سوی ایمیدرو برای شناسایی و تکمیل پروژه مطالعاتی معادن در این دو شهرستان صورت گیرد؛ تاکنون سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا این مطالعات انجام و نمونه‌برداری بیشتر شود.

ابراهیمی گفت: چنانچه مطالعات به نتیجه برسد در این مناطق بخش خصوصی و یا ایمیدرو سرمایه‌گذاری انجام  خواهد داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اکتشافات، بررسی چهارطرح که براساس امکان سنجی سازمان برنامه به کمک وزارت صمت انجام داده بود که یکی تولید ورق‌های فولادی رنگی که در ساخت تلویزیون و یخچال و سایر لوازمات بکار می‌رود، دیگری تولید کربنات کلیسم در ساخت صنایع داروسازی، شمش و اکسید منیزیم بود، افزود: این موارد اواخر شهریور ماه گذشته مطرح شد که وزارت صمت ماموریت پیدا کرد که روی این طرح‌ها مطالعاتی داشته باشند و در صورت امکان سرمایه‌گذاری و اجرای عملیات روی آنها توسط ایمیدرو انجام شود چرا که بخش خصوصی در منطقه ضعیف بوده و قدرت مالی مردم برای انجام این طرح‌ها وجود ندارد.

ابراهیمی بیان کرد: دو ماه از انجام فاز مطالعات این طرح‌ها گذشته که با جمع‌بندی‌های لازم این طرح‌ها توسط بخش خصوصی یا ایمیدرو انجام خواهد شد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید برای این طرح‌ها در جلسات مصوبه نهایی را اخذ کنیم تا گام موثری در راستای اشتغالزایی و رفع محرومیت در منطقه انجام شود.

وی گفت: در این چهل سال گذشته در این شهرستان‎های تنها یک کارخانه شن و ماسه ایجاد شده اما از ظرفیت معادن این دو منطقه استفاده نشده است.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید