رویکرد سازنده وزیر صمت برای رفع نیازهای ذوب آهن

به گفته معاون خرید ذوب آهن اصفهان، کوره بلند شماره یک ذوب آهن با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تولید چدن در سال، پتانسیل کافی جهت ایجاد جهش در تولید ذوب آهن اصفهان را دارد.

رویکرد سازنده وزیر صمت برای رفع نیازهای ذوب آهن
1399/09/23 | 12:17:01

محمدجعفر صالحی در خصوص بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این شرکت، اظهار کرد: این بازدید و آغاز عملیات پیش گرم کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان، قدیمی ترین کوره بلند کشور، موجب ایجاد بارقه هایی از امید شد و سخنان دلگرم کننده مقام عالی وزارت مسئولیت ذوب آهن و ذوب آهنی ها و به ویژه حوزه تامین و تدارک را دوچندان کرده است.

وی افزود: سخنان وزیر صمت و به ویژه این عبارت «ذوب آهن اصفهان بانی تمام توفیقات صنعت فولادکشور»، هر ذوب آهنی را به وجد می آورد و به چنین پیشینه ای افتخار می کند، بنابراین روشن نگه داشتن این مشعل پر افتخار شانه هایی قوی و همتی بلند می خواهد.

صالحی اظهار کرد: به عنوان متولی حوزه تامین و تدارک (حوزه خرید) با قدردانی از وزیر صمت و هیئت همراه، امیدوارم با همت و همراهی تمام مسئولان مرتبط، شاهد ایجاد ثبات نسبی در مواد اولیه مورد نیاز باشیم.

وی گفت: تداوم و پایداری تامین مواد اولیه، مرهون تلاش و همراهی جمعی معادن دولتی و بخش خصوصی بوده و زمینه را برای جهش تولید در سالی که با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری به سال جهش تولید مزین شده فراهم می کند.

معاون خرید ذوب آهن اصفهان گفت: اطمینان داریم که با تدبیر عالی وزارت صمت، ارجاع امور مرتبط با ذوب آهن اصفهان به ایمیدرو، ایجاد کمیته کارشناسی جهت بررسی و صحت سنجی نیازهای ذوب آهن، مشکلات مبتلابه، توسعه و پیشروی و استخراج زغال سنگ بیش از پیش وارد تصمیم سازی کارشناسی و تصمیم گیری مبتنی بر آن شود تا از فرصت سوزی جلوگیری شود.

وی، ذوب آهن اصفهان را با ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن چدن در زیر سقف، برخوردار از مستعدترین شرایط برای جهش تولید دانست و گفت: این شرکت امکان تولید بیش از نیاز داخل و تخصیص مازاد آن به صادرات و تامین ارز مورد نیاز کشور علاوه بر نیاز خود را دارد ضمن اینکه با تدابیر اندیشیده شده نوردهای ذوب آهن به ظرفیت کامل تولید خواهدرسید و نگرانی و دغدغه های به جای دولت در مورد تثبیت قیمت را نیز مرتفع خواهد کرد.

صالحی یادآور شد: کوره بلند شماره یک ذوب آهن با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تولید چدن در سال، پتانسیل کافی جهت ایجاد جهش در تولید ذوب آهن اصفهان را دارد و امیدواریم با تداوم تامین مواد اولیه و همچنین نیازهای وارداتی، بتوانیم گام هایمان را در جهت مقاوم تر کردن پایه های اقتصادی کشور محکم تر برداریم تا خیال خام بیگانگان را باطل کنیم.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید