تغییر جهت فکری مسئولان حوزه صنعت و معدن با به کارگیری رسانه ها

لزوم تغییر جهت فکری مسئولان با استفاده از نقش ویژه رسانه ها برای اعتماد بیشتر به توانایی تولید محصولات در داخل کشور

تغییر جهت فکری مسئولان حوزه صنعت و معدن با به کارگیری رسانه ها
1399/09/22 | 16:16:49

دکتر "مهدی بازمانده" صبح امروز ۲۲ آذرماه در جلسه انعقاد تفاهنمامه فی ما بین جهاددانشگاهی استان و بسیج رسانه استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های مشترک جهاددانشگاهی با سپاه و بسیج گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب به وجود آمد و در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و... فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه در جهاد دانشگاهی استان کرمان کارهای ویژه و ارزشمندی در سنوات گذشته صورت گرفته افزود: طرح بزرگ آمایش استان کرمان توسط جهاد دانشگاهی تدوین که توسط سازمان برنامه و بودجه کشوری به عنوان الگویی برگزیده به سایر استان های کشور ابلاغ شد که پیشنهادات و راهکارهای خوبی برای استفاده از ظرفیت های استان در این طرح ارائه داده شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کرمان به تدوین سند اشتغال استان توسط این نهاد انقلابی اشاره کرد و گفت: هم اکنون اجرای طرح دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه ای شهر کرمان با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان را در دست اقدام داریم که نتایج امیدبخشی در این مناطق کسب کرده ایم که شناسایی و معرفی ۱۰۰ کودک بازمانده از تحصیل به مبادی ذیربط، تنها یکی از دستاوردهای اجرای این طرح توسط جهاد دانشگاهی است.

بازمانده، اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی، احداث پارک در محله شهرک صنعتی، آسفالت ریزی معابر، احیاء بازار قلعه محمود و... را از دیگر نتایج فعالیت دفاتر تسهیلگری عنوان کرد و گفت: هم اکنون توسط دفاتر تسهیلگری در شهرک صنعتی برای ۳۵ نفر اشتغال ایجاد شده ضمن آنکه یک طرح پژوهشی با نگاه اقتصادی و کارآفرینی در حال تدوین است .

وی با اشاره به اینکه طی سه ماه اخیر رویکرد صنعت و معدن و پزشکی را در دستور کار فعالیت های جهاد دانشگاهی استان کرمان قرار داده ایم افزود: علاوه بر فعالیت های مرکز رویان و دندانپزشکی، موافقت اصولی مرکز پیشگیری از سرطان را اخذ کرده ایم ضمن آنکه در حوزه صنعت و معدن تفاهمنامه ای با سازمان نظام مهندسی معدن در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی منعقد شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به انعقاد تفاهنامه بین جهاد دانشگاهی استان کرمان و شرکت قطعه گستر افزود: در راستای انعقاد تفاهمنامه منعقد شده با این شرکت بخش طراحی، فنی و مهندسی و بهینه سازی توسط متخصصان جهاد دانشگاهی و اجرا و ساخت با همکاران شرکت قطعه گستر دنبال شود.

سریعترین گزینه جهت توانمندسازی و بومی سازی علم و فناوری که در اذهان خطور می کند، جهاد دانشگاهی است

وی با اعلام آمادگی همکاری جهاد دانشگاهی استان کرمان با مجموعه سپاه ثارالله استان در زمینه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد دانشگاهی یک وجه مشترک مهم دارند که هر دو مولود انقلاب هستند و می توانند در راستای تعالی مردم و نظام جمهوری اسلامی اقدامات مشترک ارزشمندی را انجام دهند.

بازمانده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش ویژه رسانه ها عنوان کرد: باید جهت فکری مسئولان در حوزه صنعت و معدن را عوض کنیم. زمانی که توانایی تولید محصولات در استان و داخل کشور وجود دارد چرا باید به سراغ شرکت های خارجی برویم که تجربه نشان داده است قابل اعتماد نبوده و در لحظات حساس ما را رها کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه مدیران اصلاح شود اظهار کرد: این کار باید توسط رسانه انجام شود. باید به متخصصان داخلی فرصت بدهیم زیرا این توان را دارند و جهاد دانشگاهی ظرفیت بسیار بالائی است که می تواند در این زمینه ها با افتخار ورود و کار کند که در همین راستا اولین و سریعترین گزینه جهت توانمندسازی و بومی سازی علم و فناوری که در اذهان خطور می کند، جهاد دانشگاهی است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم اتکا به نیروهای بومی و تحسین نمودن فعالیت های جهاد دانشگاهی در سخنرانی های مختلفشان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در بومی سازی علم و فناوری و حوزه های دیگر پیشتاز بوده و امیدواریم در استان کرمان در زمینه صنعت و معدن ورود و با تعامل با مجموعه های مختلف، اقداماتی فاخر و در شان مردم این استان انجام دهیم.

بازمانده خاطر نشان کرد: صرفا با حرف زدن و اقدام نکردن، کاری را پیش نخواهیم بود و باید وارد میدان شد و خدماتی که توسط جوانان این استان ارائه می شود را حتی به استان های دیگر کشور نیز انتقال دهیم.

سرهنگ "حجت الله پاداش" جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در سازمان بسیج اقشار نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه رسانه های زیرمجموعه جهاد دانشگاهی باید موضوع مطالبه گری را در استان به صورت جدی دنبال کنند اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های معدنی و صنعتی موجود در استان کرمان، نباید وضعیت کرمان در حاشیه نشینی اینگونه باشد.

وی با انتقاد از وجود کوره های آهک پزی در شهرک صنعتی کرمان و مشکلات بهداشتی، اجتماعی ناشی از وجود آنها اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، سپاه و بسیج وجوه مشترک زیادی دارند که می توانند اقدامات زیادی را انجام دهند و این آمادگی وجود دارد که بتوانیم همکاری های این دو مجموعه را در زمینه های مختلف تقویت کنیم.

پاداش با اشاره به آشنایی چندین ساله با فعالیت های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در راستای تعامل با جهاد دانشگاهی می توانیم در حوزه اشتغال، پژوهشی، بسیج اقشار، بسیج صنعت و معدن، بسیج کارخانجات و موارد دیگر و تاثیرگذاری در استان همکاری داشته باشیم.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بسیج اقشار با تاکید بر اینکه نقش رسانه و بسیج رسانه در مطالبه گری صحیح از دستگاه ها، مسئولان و... از اهمیت بالایی برای جلوگیری از ورود دلالان به برخی عرصه ها و از سوی دیگر توجه ویژه مسئولین به فعالیت هایشان، برخوردار است اظهار کرد: باید در پیشبرد اهداف نظام و راهبردهای امام و مقام معظم رهبری پیش رویم.

وی تاکید کرد: از بهترین رویکردهای بلندمدت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که باید به آن استناد کرده و از موضوعات مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است که باید در این راستا قدم برداریم، کار جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم است.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید