مزایده عمومی معادن راکد در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: به زودی صاحبان معادنی که راکد هستند سلب صلاحیت می شوند و معادنشان به صورت مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

مزایده عمومی معادن راکد در خراسان رضوی
1399/09/17 | 11:04:31

به گزارش روز یکشنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه راهبردی توسعه معادن استان، معادن را یکی از پیشران‌های توسعه استان دانست و افزود: در این راستا تلاش می‌کنیم شرکت‌های بزرگ، حاکمیتی و بخش خصوصی استان نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

 

وی به ظرفیت بالای معادن خراسان رضوی اشاره کرد و با غنی خواندن این استان از این حیث یادآور شد: باید راهکارهای به روز و دقیق برای بهره‌برداری از معادن ارائه شود.

استاندار خراسان رضوی اکتشاف، استخراج و فرآوری را سه مرحله مهم در حوزه معادن عنوان کرد و گفت: در حوزه اکتشاف باید تمرکز بر برنامه‌های سیستماتیک و استفاده از ظرفیت سازمان زمین شناسی باشد و ژئوفیزیک هوایی در پهنه‌های معدنی استان باید گسترش یابد.

معتمدیان بر افزایش پهنه‌های معادن در استان تاکید و اضافه کرد: توسعه معادن فعال و فعال‌سازی معادن غیرفعال از جمله برنامه‌های ما در حوزه استخراج معادن است.

وی سهم اشتغال در معادن خراسان را کم دانست و افزود: توسعه معادن به ویژه توسعه صنایع معدنی موجب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

٩۶٠ پروانه بهره‌برداری معدن معتبر در خراسان رضوی موجود است که از این تعداد ۴٨٠ مورد به صورت نیمه فعال و راکد هستند. همچنین در خراسان رضوی حدود ۱۱ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معادن اشتغال دارند.

عمده ظرفیت‌های معدنی فلزی خراسان رضوی در سنگ‌آهن، مس و کرومیت و در بخش معادن غیرفلزی در سنگ تزئینی و خاک صنعتی است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید