بررسی میزان استخراج اسمی پروانه‌های بهره‌برداری معدن

بررسی میزان استخراج اسمی پروانه‌های بهره‌برداری معدن در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۸.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی میزان استخراج اسمی پروانه‌های بهره‌برداری معدن
1399/08/26 | 15:41:51

گزارش روز دوشنبه برپایه جداول آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت حاکی است، امسال در دوره فروردین لغایت شهریورماه، تعداد ۳۰۸ فقره پروانه‌بهره برداری از معدن با میزان استخراج اسمی ۱۳ میلیون و ۹۵۴ هزار تن صادر شد که زمینه اشتغال دو هزار و ۵۳۸ نفر فراهم خواهد ساخت که در مقایسه با نیمه نخست سال ۹۸ از نظر اشتغال ۲.۳ درصد کاهش دارد. 

 

بررسی آمارهای مربوطه گویای آن است که تعداد پروانه های صادره در دوره این گزارش نسبت به نیمه نخست پارسال افزایش ۷.۳ درصدی دارد.

 

سال گذشته باصدور ۲۸۷ فقره پروانه بهره برداری از معدن برای استخراج اسمی ۱۱ میلیون و ۸۱۲.۴ هزار تن زمینه اشتغال دو هزار و ۵۹۸ نفر را فراهم کرده بود.

 

فارس بالاترین تعداد پروانه بهره برداری 

 

برابر آمارهای صادره توسط وزارتخانه مزبور، در نیمه نخست امسال استان فارس با ۲۹ فقره پروانه بهره برداری از معدن بالاترین سهم را به خود اختصاص داد و سپس استان‌های مرکزی و اصفهان به ترتیب با ۲۷ و ۲۴ در رده بعدی قرار دارند.

 

بیشترین اشتغال سهم استان فارس

 

باستناد آمار مورد بررسی استان فارس با زمینه سازی اشتغال ۲۹۴ نفر در قالب پروانه های یاد شده، بیشترین سهم را از آن خود ساخت و پس از آن کرمان و آذربایجان شرقی به ترتیب با ۲۴۵ و ۲۱۳ نفر در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

 

خوزستان بالاترین میزان استخراج اسمی 

 

استان خوزستان از نظر میزان استخراج اسمی باستناد پروانه های بهره برداری در نیمه نخست ۹۹ با رقم یک میلیون و ۶۵۹ هزار تن بالاترین سهم را از آن خود ساخت و پس از آن آذربایجان شرقی با یک میلیون و ۳۵۹ هزار تن و فارس با ۹۰۱.۶ هزار تن در رده های بعدی جای گرفته اند.

 

ایران با شناسایی حدود 57 میلیارد تن ذخیره معدنی که 37 میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، در جهان جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داد و سالیانه از پنج هزار و 600 معدن فعال کشور بطور متوسط 400 میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج می شود که سهم مصالح ساختمانی آن 60 تا 65 درصد برآورد شده است. 
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید