۲۱ محصول معدنی با رشد تولید مواجه شدند

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه از بین ۳۴ محصول منتخب صنعتی و معدنی، ۲۱ محصول با رشد تولید مواجه شدند که این محصولات جزو کالاهای اصلی بخش صنعت و معدن هستند.

۲۱ محصول معدنی با رشد تولید مواجه شدند
1399/08/25 | 11:07:04

به گزارش روز یکشنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» افزود: در این مدت کاتد مس با ۱۶۹ هزار تن تولید با رشد هشت درصدی، فولاد خام با ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن با رشد ۸.۷ درصدی، انواع خودروی سواری با حدود ۴۷۹ هزار دستگاه با رشد بیش از ۲۱ درصدی، شمش آلومینیوم با بیش از ۲۳۱ هزار تن با رشد ۵۲ درصدی، سیمان با تولید نزدیک به ۴۲ میلیون تن رشد ۱۴ درصدی و ماشین‌لباسشویی با ۵۵۰ هزار دستگاه با رشد ۵۳ درصدی همراه شدند.

 

وی اظهار داشت: در هفت ماهه امسال همچنین سه هزار و ۶۶۵ پروانه بهره‌برداری صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سه درصدی نشان می‌دهد.

 

تامین مالی ۲۵۰۰ واحد

 

زرندی، تامین مالی واحدهای تولیدی را از مهمترین دغدغه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و ادامه ‌داد: برای تحرک بیشتر واحدهای صنعتی نیازمند سرعت بیشتر نظام بانکی هستیم.

 

وی بیان ‌داشت: دو محلی که وزارتخانه برای کمک به تامین مالی واحدهای صنعتی دارد، در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ بودجه و پروژه‌ رونق تولید است که در هفت ماهه امسال در مجموع از این محل نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ واحد تامین مالی شدند.

 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: پس از پیگیری‌های متعدد این وزارتخانه برای تامین مالی بخش صنعت و معدن، مصوبه‌ای در کارگروه رفع موانع جهش تولید و شورای پول و اعتبار به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

 

وی تاکید کرد: این منابع با رویکردی متفاوت از تسهیلات گذشته قرار است به بخش صنعت و معدن اعطا شود که امید می‌رود فرایند اجرایی آن با سرعت بیشتری در سیستم بانکی آغاز شود تا واحدهای تولیدی در ماه‌های پایان سال بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

 

در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۳۰۱ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و همچنین طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد درخواست تامین مالی از شبکه بانکی داشتند که پس از طی مراحل مرتبط، سه هزار و ۲۳۶ واحد و طرح صنعتی به بانک‌های عامل سراسر کشور معرفی شدند.

 

میزان تسهیلات مصوب برای این تعداد طرح معرفی شده به بانک‌ها افزون بر ۱۱۳ هزار میلیارد ریال بود.

 

برپایه این گزارش، در نیمه نخست امسال تعداد یک‌هزار و ۵۳۵ بنگاه تولیدی کوچک، متوسط و طرح نیم‌ تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در مجموع بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال تامین مالی شدند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید