مهمترین قطعه مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه نیز اکنون توسط نیروهای بومی تعمیر شده است

معاون تعمیر و نگهداری امور تغلیظ مس سرچشمه با اشاره به اینکه با کمک شرکت دانش‌بنیان و توانایی دانش فنی مهندسین داخلی توانستیم، ۹۵‌ درصد قطعات مورد نیاز این مجتمع را تعمیر و به مرحله تولید برسانیم گفت: مهمترین قطعه مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه نیز اکنون توسط نیروهای بومی تعمیر شده است.

مهمترین قطعه مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه نیز اکنون توسط نیروهای بومی تعمیر شده است
1399/08/24 | 11:14:39

محمدحسین دباغی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به وجود دستگاهی به نام آسیای گلوله‌ ای در کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه افزود: این دستگاه حالت استوانه ای دارد و بسیار بزرگ است که در آن ۷۰۰ تن گلوله های فلزی با قطر ۸۰‌ میلیمتری ریخته می شود و این دستگاه با حرکت استوانه، گلوله های سنگ های معدنی را خرد، فرآوری و به خاک تبدیل می کند.

 

وی با اشاره به اینکه حرکت آسیا و گلوله ها باید آهسته و آرام باشد تصریح کرد: در غیر این صورت اگر یک دفعه آسیا خاموش یا روشن شود گلوله ها در هم قفل شده و ممکن است برای کارگران خطر ایجاد کند.

 

معاون تعمیر و نگهداری امور تغلیظ مس سرچشمه خاطرنشان کرد: اینچینگ ‌درایو آسیای گلوله یکی از مهمترین تجهیزات و قطعات مورد نیاز کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه است که کارایی چرخاندن‌ آرام آرامِ استوانه غول پیکر آسیای گلوله ای را دارد و از خطرات احتمالی ایجاد شده توسط این دستگاه جلوگیری می کند.

 

دباغی با بیان‌ اینکه در این آسیا هر ساعت بیش از یکهزار تن سنگ معدن فراوری می شود ادامه داد: در صورت معیوب بودن قطعه‌ اینچینگ درایو آسیای گلوله، فرصت تولید از ما گرفته می شود و برای هر بار تعمیرات آن ۶ روز مهلت نیاز است که زمان زیادی را در حوزه تولید از دست می دهیم.

 

وی تصریح کرد: تاکنون ۶ مرتبه به‌ دلیل خرابی این قطعه، آسیا دچار ضربه شده و به‌ ازای هر بار به ‌طور میانگین ۶ روز تولید فاز یک کارخانه تغلیظ به‌طور کامل متوقف شده است.

 

وی گفت: طی سه سال گذشته قصد خرید این قطعه را از کشور هلند داشتیم امّا تحریم‌ ها مانع این کار شد بنابراین با تمهیداتی که با شرکت دانش بنیان در استان کرمان انجام شد و به کمک مهندسین شرکت مس، توانستیم با هزینه سه میلیارد ریال تغییر و تحولات اساسی در قطعه اینچینگ ‌درایو آسیای گلوله ای انجام دهیم که با این کار از خروج ارز برای خرید ۹۰ میلیارد ریالی این قطعه جلوگیری شد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید