آزمایشگاه گندله‌سازی فولاد خراسان به بهره‌ برداری رسید

مهندسان ایرانی آزمایشگاه گندله‌سازی فولاد خراسان را با به کارگیری آخرین فناوری روز دنیا با اعتبار یک و نیم میلیون یورو به بهره‌ برداری رساندند

آزمایشگاه گندله‌سازی فولاد خراسان به بهره‌ برداری رسید
1399/02/22 | 13:41:01

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد، مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در نیشابور روز یکشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های جدید مجتمع فولاد خراسان گفت: واحد گندله‌سازی خط مقدم تولید در زنجیره تولید این مجتمع است که با انجام آزمایش‌های کیفی در این واحد آزمایشگاهی موجب ارتقای کیفیت و رفع اشکالات در مدار تولید می‌شود.

کسری غفوری افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه، آزمون‌های تعیین کیفیت کنسانتره، اندازه گیری و پایش کیفیت گندله ورودی، گندله تولیدی و تعیین کیفیت بنتونیت مصرفی به طور مستقیم انجام شده و هفت فرآیند اندازه‌گیری و پنج تجهیز جانبی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پس از شیوع کرونا این مجتمع در جهت ارتقای سطح بهداشت محیط برای کارکنان مجتمع فولاد خراسان با تدابیر کمیته ویژه پیشگیری از کرونا اقدام به ساخت و تجهیز ۵۰ دوش و ۳۴۰ رختکن انفرادی با صرف ۲۰میلیارد ریال هزینه کرد که امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: سرانه فضای سبز در مجتمع فولاد خراسان‌ در بین مجموعه‌های صنعتی منحصر به فرد است و در راستای افزایش سطح فضای سبز در فولاد خراسان پارک کیفیت در مجاورت یکی از واحدهای تولیدی این مجموعه ساخته شد.
فرماندار نیشابور هم در این مراسم گفت: در شرایطی که به خاطر شیوع کرونا انتظار می‌رفت بهره‌برداری از طرح‌های جدید با وقفه مواجه شود ولی طی این مدت چندین طرح ارزشمند از لحاظ فنی و ریالی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

 علیرضا قامتی افزود: آغاز بهره‌برداری از خط جدید کارخانه نخریسی با محوریت آستان قدس رضوی و آزمایشگاه کنترل کیفی خط گندله‌سازی فولاد خراسان با هزینه بیش از ۲۵۰
میلیارد ریال از مهمترین این طرح‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا مجموعه فولاد خراسان با اهدای تجهیزات پزشکی و بسته‌های کمک معیشتی هر کدام به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به دانشکده علوم پزشکی و خانواده‌های کم‌ برخوردار نیشابور گام ارزشمندی در جهت مبارزه با این ویروس منحوس برداشته است.

فرماندار نیشابور گفت: آنچه که به حق از سوی شهروندان درباره فولاد خراسان مورد توجه قرار دارد میزان اشتغالزایی این مجموعه است و امروز دو هزار و ۵۷۰ نفر در مجموعه فولاد خراسان به صورت پیمانکاری و مستقیم مشغول به کار هستند که از این تعداد هزار و ۴۰۰ نفر پرسنل فولاد هستند.

قامتی افزود: افزون بر ۹۵ درصد از پرسنل مجتمع فولاد خراسان بومی نیشابور و ۹۸ درصد بومی خراسان رضوی و در بخش نیروهای متخصص هم ۹۰ درصد بومی نیشابور هستند.

منبع: پیام آوران معدن و فولاد



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید