نصب سنگ‌شکن و سلول‌های فلوتاسیون مهدی‌آباد

قائم مقام ایمیدرو از آغاز برنامه نصب سنگ‌شکن و سلول‌های فلوتاسیون فاز نخست کارخانه فرآوری مهدی‌آباد از یک ماه آینده خبر داد.

نصب سنگ‌شکن و سلول‌های فلوتاسیون مهدی‌آباد
1399/08/23 | 16:15:43

عباس نعیمی که روز چهارشنبه به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه پایش اقدامات طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه‌های معدن سرب و روی مهدی آباد سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: این کارخانه در این فاز دارای ۲۶ سلول جدایش سرب ‌و ‌روی است.

عضو هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه مجتمع مهدی‌آباد، بزرگ ترین آسیا صنعت سرب و روی ایران را در اختیار خواهد داشت، گفت: اخیرا اجرای عملیات فونداسیون بخش آسیا فاز یک نیز آغاز شده است.

وی میزان کل حجم بتن ریزی فاز یک را ۲۰هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸هزار متر معکب بتن ریزی انجام شده است.

این عضو هیات عامل ایمیدرو درباره امکانات زیربنایی طرح گفت: خط انتقال آب این مجتمع ( از یزد) به طول ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که تاکنون عملیات لوله گذاری ۹۲کیلومتر آن انجام شده است. وی یادآور شد: در حال حاضر اجرای مخازن ابتدا و انتهای خط انتقال آب در دستور کار قرار دارد.

نعیمی همچنین درباره بخش برق کارخانه نیز اظهار داشت: کل سه فاز (احداث کارخانه های فرآوری) به ۸۰مگاوات برق نیاز دارد که ۲۵مگاوات آن باید در فاز اول تامین شود. وی در ادامه گفت: ترانس کارخانه فراوری نیز توسط سازنده داخلی، در حال ساخت است.

در این جلسه امین صفری مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد،‌ نیز گزارشی از جزئیات اجرای برنامه فاز یک در بخش های زیربنایی،‌ بتن ریزی، ساخت و نصب تجهیزات و همچنین فعالیت در معدن ارایه شد. به گفته صفری، در بخش معدن نیز تاکنون ۷۱ میلیون تن باطله برداری انجام شده و تنها یک پله دیگر تا دستیابی به خاک سولفیدی باقی مانده است.

"فاز نخست کارخانه فراوری روی" مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد طبق پیش بینی ها در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی خواهد شد. ظرفیت فاز نخست، تولید ۲۰۰هزار تن کنسانتره سولفیدی روی است.

 

منبع: ایمیدرو

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید