تشکیل کمیته تعیین تکلیف معدن خاک سرخ هرمز

به گفته استاندار هرمزگان هرگونه برداشت مجدد از خاک سرخ و فعالیت مجدد معدن منوط به هماهنگی با دستگاه های متولی و نظر کارشناسی است.

تشکیل کمیته تعیین تکلیف معدن خاک سرخ هرمز
1399/08/21 | 14:10:34

فریدون همتی روز گذشته (۲۰ آبان ماه) در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره معدن خاک سرخ جزیره هرمز، ضمن قدردانی از نگاه توسعه گرایانه فعالان زیست محیطی، گفت: خوشبختانه جامعه و بویژه شهروندان هرمزگانی با توسعه شبکه های اجتماعی و بهره مندی از این ظرفیت، به دنبال تحقق خواسته های بحق و قانونی خود هستند که دغدغه های محیط زیستی و توسعه گردشگری جزیره هرمز بخشی از این مطالبات است.

وی افزود: تغییر در ساختار فیزیکی جزیره منحصر به فرد هرمز بعنوان یک چالش در زمینه جذب گردشگر مطرح است که نیازمند بررسی دقیق تر و کارشناسانه برای موافقت با ادامه فعالیت معدن خاک سرخ هرمز است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تصمیم گیری در زمینه ادامه فعالیت سرمایه گذاری در این حوزه یا عدم فعالیت این شرکت تعاونی منوط به نظر کمیته ای متشکل از کارشناسان ویژه خواهد بود که پس از بازنگری و پایش همه جوانب، نظر خود را اعلام خواهد کرد.

همتی همچنین گفت: در صورت موافقت کمیته کارشناسی با ادامه فعالیت معدن خاک سرخ هرمز، منافع مردم باید در اولویت تصمیم گیری ها باشد و البته از توجه به سرمایه گذاری نباید غفلت کرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرگونه برداشت مجدد از خاک سرخ و فعالیت مجدد معدن منوط به هماهنگی با دستگاه های متولی و نظر کارشناسی است، تاکید کرد: پرهیز از خام فروشی و صادرات فله ای مورد تاکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های مهم در حمایت از تولید است که در صورت احیا مجدد معدن باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

همتی افزود: دغدغه های محیط زیستی و گردشگری مهمترین موضوع در بحث سرمایه گذاری در هرمز است که باید مورد توجه جدی در هر گونه تغییر ساختار فیزیکی این جزیره قرار بگیرد.
منبع: ایسنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید