نوسازی و تجهیز ۹۲ معدن فعال در استان چهارمحال بختیاری

معاون امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت به روزرسانی تجهیزات معدنی گفت: برای نوسازی و تجهیز ۹۲ معدن فعال این استان افزون بر سه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نوسازی و تجهیز ۹۲ معدن فعال در استان چهارمحال بختیاری
1399/08/19 | 14:24:26

مهرداد قاسمی دستگردی روز دوشنبه در گفت وگو میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش معادن این استان را سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت حمایت دولت در پرداخت تسهیلات مناسب به بهره‌برداران و نوسازی ماشین‌آلات، تحولی در کمیت و کیفیت محصول تولیدی ایجاد خواهد شد.

 

وی فعال شدن ۶ معدن تعطیل شده در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با فعال شدن این تعداد معدن سنگ تزیینی، شن و ماسه و گچ، زمینه اشتغال ۳۵ نفر فراهم‌ شد و تولید مواد معدنی در نیمه نخست امسال ۳۰ درصد افزایش یافت.

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری، از متروکه بودن و ابطال پروانه بهره‌برداری ۱۴۰ معدن قدیمی در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: تعدادی از این معادن با قرار گرفتن در حریم شهرها و روستاها و یا داشتن معارض ،در گذشته از آمار معادن استان حذف شده بود که صدور فراخوان و انجام مزایده هشت معدن متروکه قدیمی استان برای احیا و فعال‌سازی با همکاری بخش خصوصی در دستورکار قرار گرفته است.

 

قاسمی دستگردی، تعطیل شدن پنج معدن فعال استان به دلیل قطع شدن راه ارتباطی و دسترسی با حکم مقامات قضایی در پیرامون شهر جونقان شهرستان فارسان در سال جاری را یادآور شد و گفت: با اعتراض و شکایت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در جلوگیری از خودروهای سنگین معدن‌کاران از پل قدیمی و تاریخی " گیشنیگان" راه دسترسی معادن با مرکز شهرستان قطع و معادن غیر فعال شده است.

 

وی اعتبار مورد نیاز برای احداث پل جایگزین و ساخت راه دسترسی جدید به معادن را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار و احداث پل مورد نظر ، پنج معدن آماده سنگ تزیینی فعالیت خود را از سر خواهند کرد.  

 

سالانه به طور متوسط  پنج میلیون تن مواد معدنی شامل سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزیینی و مواد اولیه سیمان در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید